چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

خانواده و اولیای مدرسه می‌توانند در کنترل و کاهش اضطراب نقش داشته باشند، به همان اندازه که می‌توانند در ایجاد یا افزایش آن نقش‌آفرینی کنند.

602

در چنین شرایطی، بهتر است رفتارهای مناسب برای بهتر سپری کردن امتحانات در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برگزاری جشن امتحانات پیش از آغاز اولین امتحان در خانه یا مدرسه، انگیزه خوبی در دانش‌آموزان ایجاد و احساس شادی و خوشی به آنها تلقین می‌کند. از دیگر نکات مهم در افزایش و ایجاد اضطراب، رفتارهایی‌ است که خانواده یا اولیای مدرسه به منظور دست‌یابی به بهترین نتایج انجام می‌دهند؛ مانند تهدیدهای قبل از امتحانات. چنین تهدیدهایی به نتایج خوبی منجر نمی‌شوند.

افرادی که به میزان اضطراب خود بی‌توجه‌اند یا تلاشی برای کنترل آن نمی‌کنند، خوب است بدانند که حد بالای این هیجان می‌تواند به کند شدن روند یادگیری منجر شود و در افت تحصیلی آنان تأثیر بگذارد. بنابراین راه‌حل‌های اشاره شده برای کنترل اضطراب را باید جدی بگیریم، مخصوصاً وقتی که کل نظام آموزشی مساوی با اضطراب است. اما آنچه که برای دانش‌آموز مهم است نوع ارتباط با خودش است. در هر نظام آموزشی با هر شرایط زندگی می‌توان به گونه‌ای هیجان‌های خود را کنترل کرد. ممکن است در بسیاری موارد نتوانیم محیط را کنترل کنیم یا در آن تغییری بدهیم اما حداقل باید این اطمینان را به خود بدهیم که خودمان تحت کنترل خودمان هستیم و به این ترتیب، یقین حاصل کنیم که می‌توان در هر شرایطی اضطراب را کنترل کرد.

کد خبر 135166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز