سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم سهام معامله شده در بورس تهران، در روز 26 دی ماه 85 به 19.4 میلیون سهم به ارزش 54 میلیارد ریال رسید.

در این روز سهام 126 شرکت در بورس تهران بین سهامداران مبادله شد.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 19 شرکت طی معاملات امروز بورس تهران دو درصد کاهش یافت اما در مقابل 5 شرکت جوشکاب یزد، سایپا آذین، گسترش خدمات کشاورزی، پتروشیمی فارابی و نوسازی و ساختمان سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کردند.

در جریان داد و ستدهای این روز قیمت هر سهم فرآوری مواد معدنی، ملی سرب و روی، پلاستیران، قند نقش جهان، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سولیران، مجتمع های آبادگران، فنرسازی خاور و پتروشیمی آبادان دو درصد کاهش یافت.

صف های عرضه و تقاضا

3 بانک خصوصی پارسیان، اقتصاد نوین و کارآفرین امروز در صدر جدول تقاضا جا خوش کردند.

در این روز دو هزار و 181 دستور خرید برای 21.4 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 33 میلیارد ریال صادر شد و یک هزار و 68 نفر هم برای خرید 10.3 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 17 میلیارد ریال اقدام کردند.

طی معاملات این روز 136 نفر برای خرید 1.3 میلیون سهم بانک کارآفرین به ارزش 5 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

پتروشیمی شیراز، نوسازی و ساختمان و جوشکاب یزد هم از دیگر شرکت های حاضر در جدول تقاضای امروز بورس تهران بودند.

در سوی دیگر بازار هم، سه هزار و 28 نفر امروز برای فروش 16.4 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 182.4 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

در این روز یک هزار و 237 دستور فروش برای 4.6 میلیون سهم گل گهر به ارزش 141  میلیارد ریال  صادر شد.

همچنین یک هزار و 419 نفر، 8 میلیون سهم چادرملو به ارزش 106 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 783 نفر 3 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 93 میلیارد ریال را در بورس عرضه کردند.

باما، پتروشیمی خارک، مهرکام پارس، سرمایه گذاری بانک ملی، پتروشیمی اصفهان و سرمایه گذاری غدیر از دیگر شرکت های جدول عرضه بورس تهران بودند.


نوسان شاخص

معاملات سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی خارک در روز 26 دی ماه 85، موجبات افت 10 واحدی شاخص کل قیمت سهام شد و در پایان معاملات، شاخص روی 9 هزار و 976 واحد متوقف شد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 11 واحد افت به 10 هزار و 43 واحد بازگشت و شاخص عملکرد تالار فرعی هم 4 واحد افت کرد تا به 9 هزار و 7 واحد برسد.

شاخص صنعت امروز 11 واحد افت کرد اما شاخص مالی 55 واحد دیگر رشد کرد.

بازگشت دو شرکت، توقف سه نماد

طی معاملات امروز بورس تهران داد و ستد سهام قند قهستان و ساختمان اصفهان از سر گرفته شد.

در این روز نماد سه شرکت فارسیت دورود، بوتان و چادرملو متوقف شد.

کد خبر 13512

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز