یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: تعدادی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پروژه تونل صدر - نیایش، بوستان ولایت، پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری و باند تندرو بزرگراه آزادگان بازدید کردند.

نمایندگان مجلس پروژه شهری

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این بازدید با ارائه توضیحاتی درباره پروژه تونل صدر- نیایش به نمایندگان گفت: هدف از ایجاد تونل صدر- نیایش، ایجاد خط انتقال سریع میان شرق و غرب تهران است؛ چراکه در حال حاضر در برخی ساعات باند شمال و باند جنوب این بزرگراه با ترافیک سنگینی مواجه است.

وی افزود: بودجه درنظر گرفته شده برای این پروژه یک هزار میلیارد تومان است که 700میلیارد آن برای احداث تونل و 300میلیارد تومان آن برای احداث پل درنظر گرفته شده است و پروژه نیز براساس زمان‌بندی مشخص افتتاح خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد:7.6کیلومتر تونل و حدود یک‌کیلومتر شیب‌راهه در این پروژه تعریف شده است که به‌طور کلی با درنظرگرفتن پارکینگ مجموعه، این مسیر به 10کیلومتر تونل و شیب‌راهه می‌رسد؛ ضمن اینکه با احداث پارکینگ پروژه تونل صدر - نیایش مشکل پارکینگ در کل محدوده برطرف می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: فضای فرهنگی‌- مذهبی هم برای این پروژه درنظر گرفته‌شده که با احداث یک مسجد هنگامی که مردم از پارکینگ بیرون می‌آیند، می‌توانند از این فضا استفاده کنند. وی افزود: با ایجاد تونل صدر- نیایش جهش علمی در حوزه تونل‌سازی‌ ایجاد می‌شود؛ چرا که برای اجرای این پروژه یک لایه سوم نظارتی درنظر گرفته شده که از تیم‌های دانشگاهی تشکیل شده و مواردی که برای فاز دوم احداث درنظر گرفته شده به واسطه این تیم به تصویب می‌رسد.

به گفته او، احداث این پروژه تاثیر منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و بحث ترافیک را به‌نحو مطلوب در شهر تسهیل می‌کند. در این دیدار، پرویز سروری، عضو مجمع نمایندگان شهر تهران نیز با اشاره به برنامه‌های دیروز نمایندگان شهر تهران گفت: تونل نیایش یکی از پروژه‌های مهم و کلیدی تهران است؛ ضمن اینکه میزان پیشرفت کار در این پروژه نیز خوب بوده است.

همچنین در بازدید نمایندگان از بوستان ولایت، حسین کلخورانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در مورد احداث بوستان ولایت اظهار کرد: ما از 27 اسفند ماه کار عملیاتی فاز اول بوستان ولایت را آغاز کردیم و کل رینگ مجموعه کد‌گذاری شد. وی ادامه داد: برای احداث فاز اول این بوستان که سوم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد، در حدود 3 هزار و 800 نفر به فعالیت پرداخته اند و این پروژه 43 پیمانکار دارد که هر کدام از پیمانکاران نیز 10 پیمانکار جزء را مدیریت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در ارتباط با مباحث ایمنی برج‌های نور ویژه کنترل مجموعه در بوستان نصب شده و همچنین تاکنون هزار و 800 سولار نورافشانی در بوستان ولایت نصب شده است.معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کاشت 200هزار نوع مختلف گل و گیاه در بوستان ولایت، عنوان کرد: در هر 300 متر از بوستان ساخت یک نمازخانه پیش‌بینی شده است.

در همین ارتباط در حاشیه مراسم بازدید، مجتبی‌آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از اقدامات شهرداری تهران قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه پیشرفت پروژه‌های شهری خوب و قابل‌قبول بوده اما مطلوب است در بوستان ولایت علاوه بر اقداماتی همچون احداث شهربازی، شهر بانوان، شهر ورزش و ایجاد فضای سبز، کارهای فرهنگی نیز به نحو صحیح دیده شود. وی ادامه داد: این مجموعه به نام بوستان ولایت نامگذاری شده و در این زمینه مطلوب است در کارهای فرهنگی مسئله ولایت نمود پیدا کند و به‌طور مناسب مطرح شود تا به‌طور مثال اگر یک نفر خارجی به بوستان ولایت بیاید، معنای ولایت را در اقدامات فرهنگی این بوستان ملاحظه کرده و آن را درک کند.

اکرمی نماینده مردم تهران نیز با قدردانی از زحمات و خدمات شهرداری تهران و مطلوب بودن پروژه‌های شهری، گفت: در مورد دروازه‌های ورودی بوستان ولایت مطلوب است نامگذاری‌ها بنا بر مناسبت‌های مذهبی یا دوران دفاع مقدس همچون نام‌های فتح، فجر، امام رضا(ع) و فاطمه(س) انتخاب شود. در این بازدید علیرضا محجوب، پرویز سروری، اسماعیل کوثری، مهدی کوچک زاده، اصغر زارعی، سیدرضا اکرمی، مجتبی آقاتهرانی، حسن غفوری‌فرد، فاطمه صفایی و لاله افتخاری حضور داشتند.

کد خبر 135083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز