همشهری‌آنلاین: جلد دوم کتاب ارتباطات بین‌المللی تالیف دکتر کاظم معتمد‌نژاد از سوی دتفر مطالعات و توسعه رسانة‌ها به بازار کتاب عرضه شد.

جلد دوم ارتباطات بین‌المللی

به گزارش همشهری‌آنلاین جلد نخست این کتاب سال گذشته از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به بازار کتاب عرضه شد.

more  ارتباطات بین‌المللی،کتاب تازه دکتر معتمدنژاد منتشر شد

 جلد دوم کتاب «ارتباطات بین‌المللی» در تکمیل فصل‌های چهارگانه جلد نخست کتاب، و در ادامه مطالعات قبلی نویسنده در خصوص ارتباطات بین‌المللی به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در چهار فصل تدوین شده و دکتر کاظم معتمدنژاد در فصول و بخش‌های مختلف آن به مطالعه و بررسی مراحل تحول سیاست‌ها وبرنامه‌های ارتباطی جهانی در دوره پس از جنگ جهانی دوم، مساعی کشورهای در حال توسعه برای پشتیبانی از «جریان آزاد و متعادل اطلاعات»، «سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ملی ارتباطات» و برقراری نظم نوین جهانی اطلاعات و ارتباطات پرداخته است.

فصول چهارگانه کتاب که در ادامه فصل‌های جلد اول آن آمده، عبارت‌اند از:
- فصل پنجم: برنامه بین‌المللی یونسکو برای توسعه ارتباطات
این فصل دارای پنج بخش است که در آن اصول بنیادی و تصمیم‌های مهم یونسکو برای تأسیس برنامه، چگونگی برگزاری نخستین اجلاسیه‌های شورای بین‌الدول برنامه بین‌المللی توسعه ارتباطات، بازنگری هدف‌ها و سیاست‌های برنامه بین‌المللی توسعه ارتباطات مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

- فصل ششم: برنامه بزرگ یونسکو در مورد «ارتباطات در خدمت انسان»
در فصل یاد شده شش بخش پیش‌بینی شده است که مهم‌ترین آن مباحث زیر را دربر می‌گیرد:
برنامه بزرگ مذکور در «کمیسیون ارتباطات»، مسائل انتقال تکنولوژی‌های ارتباطی، برنامه جریان آزاد اطلاعات، پیگیری برنامه بزرگ ارتباطات در خدمت انسان، تدوین سیاست‌های ارتباطی در چارچوب برنامه‌های توسعه ملی و منطبق با هویت فرهنگی خلق‌ها.

- فصل هفتم: دگرگونی سیاست‌ها و برنامه‌های ارتباطی یونسکو: «استراتژی نوین ارتباطی» به جای «نظم نوین جهانی اطلاعات و ارتباطات»

استراتژی نوین ارتباطی یونسکو و ویژگی‌های آن، اصول مهم طرف توجه یونسکو درباره پیشرفت و گسترش رسانه‌های آزاد و مستقل و کثرت‌گرا، ارزیابی سیاست‌ها وبرنامه‌های ارتباطی جدید یونسکو و چشم‌انداز آینده آن و چگونگی رویارویی یونسکو در برابر جهانی‌سازی اقتصاد ارتباطات مهم‌ترین موضوعات این فصل را تشکیل می‌دهد.

- فصل هشتم: اقدام‌های «یونسکو» و سازمان‌های منطقه‌ای غربی برای مقررات‌گذاری بین‌المللی ارتباطات الکترونی

این بخش آخرین فصل کتاب را به خود اختصاص می دهد که در آن به پنج بخش مهم در زمینه اقدام‌های یونسکو و سازمان‌های منطقه‌ای غربی پرداخته شده است. در هر یک از بخش‌های این فصل مهم‌ترین موضوعات در زمینه اهمیت مسائل حقوقی ارتباطات الکترونی در عصر شبکه‌ها و بزرگراه‌های اطلاعاتی، تحول کوشش‌های جهانی و منطقه‌ای برای مقررات‌گذاری بین‌المللی ارتباطات الکترونی، کوشش‌های یونسکو برای تدارک مقررات حقوقی بین‌المللی الکترونی، و چشم‌انداز آینده مقررات ارتباطات الکترونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پایان بخش مطالب کتاب را نیز فهرست الفبایی مآخذ علمی در بخش‌های دوگانه آن، و نمایه مطالب و موضوعات مندرج در این دو جلد تشکیل می‌دهد.

«ارتباطات بین‌المللی»(جلد دوم)، نوشته دکتر کاظم معتمدنژاد/ناشر:دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛چاپ اول؛1390
قطع: رقعی/  660 صفحه/ قیمت: 7000 تومان

کد خبر 135069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز