همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نتایج دیدارهای اخیر خود از برخی کشورهای منطقه گفت: مهمترین تاثیر این دیدارها در سخنان اخیر پادشاه بحرین قابل مشاهده است که جمهوری اسلامی ایران نیز از این سخنان استقبال می‌کند.

 وزیر امور خارجه ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه نقشه‌های تاریخی در مرکز مطالعات وزارت خارجه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های آینده سفر به دیگر کشورهای منطقه گفت: در این هفته به کشور کویت سفر خواهیم کرد و به لطف خداوند در دو هفته آینده به کشور اندونزی سفر خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تاثیر سفرهای اخیر خود به کشورهای منطقه گفت: این سفرها تاثیرگذاری خیلی خوبی داشته است که نمونه آن در آخرین سخنان پادشاه بحرین مشاهده می شود و معتقدم وی قدم خوبی برداشت و اگر در این راستا حرکت شود شاهد حل و فصل موضوع بحرین خواهیم بود.

صالحی ادامه داد: حل و فصل این موضوع باعث خواهد شد تا هم مردم بحرین از زیر فشار ظالمانه خارج شوند و هم به خواسته‌های مشروع خود برسند و دولت و مردم بحرین زندگی مسالمت آمیزی را با یکدیگر داشته باشند و دولت بحرین احساس کند آنها مردم خودش هستند و باید بر این مردم حکومت کند.

وی تصریح کرد: پاسخ دادن به خواسته‌ های مشروع مردم دولت را به آنها نزدیک می‌کند و باعث می شود که دولت و مردم از یک زندگی آرام برخوردار شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد که دولت بحرین به گونه‌ای رفتار کند که مردم خود را از دولت جدا کند، افزود: معتقدم این اقدامات از عقل و حکمت سیاسی به دور است و لذا تمام تلاش ما این است که این موضوع را به دولت بحرین بفهمانیم که درخواست ها و تقاضاهای مردم بحرین همانند مردم سایر کشورهای منطقه است و موضوع شیعه و سنی وجود ندارد.

صالحی تاکید کرد: مطرح کردن اختلاف شیعه و سنی در بحرین تنها بهانه‌ای برای فرافکنی است و البته تا کنون نیز این موضوع به همگان ثابت شده و لذا باز هم تاکید می‌کنم که از سخنان اخیر پادشاه بحرین استقبال می‌کنیم.

 

کد خبر 134911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز