شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: موفقیت شرکت اپل در فروش آی‌فون 4 و نرم‌افزارهای متعدد و پرطرفدار در فروشگاه App Store، نام این شرکت را در فهرست رکوردهای گینس به ثبت رسانده‌است.

به گزارش AppleInsider به نقل از لس‌آنجلس تایمز، نام اپل با رسیدن به رکورد فروش 1.5 میلیون دستگاه آی‌فون 4 در اولین روز انتشار به عنوان "سریع‌ترین شرکت در فروش کنسول قابل حمل بازی" در فهرست رکوردهای گینس به ثبت رسید.

در مقایسه با شرکت‌های دیگر، دستگاه پلی‌استیشن قابل حمل شرکت سونی معروف به PSP ‌ در اولین روز انتشار خود در سال 2005 تنها 200 هزار دستگاه فروش کرد. کنسول قابل حمل نینتندو هم در سال 2004 در هفته اول عرضه به بازار شاهد فروش 500 هزاری بود.

علاوه بر این فروشگاه نرم‌افزار اپل به عنوان "پرطرفدارترین فروشگاه نرم‌افزار" و "بزرگترین فروشگاه دانلود بازی" در رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌است. شرکت اپل از زمان شروع به کار App Store بیش از 6.5 میلیارد نرم‌افزار فروخته‌است.

تا سپتامبر 2010 بالای 37 هزار بازی در این فروشگاه وجود داشتند که در تمام صنعت بازی‌های کامپیوتری بی رقیب است.

اپل یک رکورد دیگر نیز دارد و آن بیشترین تقاضا از سوی سازندگان بازی برای عرضه محصولات در فروشگاه نرم‌افزار App Store است چرا که در اولین روز شروع به کار این فروشگاه نزدیک به 500 بازی برای عرضه در لیست انتظار قرار داشتند.

از بین بازی‌های فروشگاه اپل، Plants Vs. Zombies رکورد سریع‌ترین بازی به فروش رفته استراتژیک، و Tap Tap Revenge رکورد پرطفدارترین بازی آی‌فون را دارد.

کد خبر 134896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز