مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

بیش از 700طرح عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، ورزشی و فضای سبز روز شنبه با حضور شهردار تهران در غرب پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرداری منطقه 5

 سعید طلوعی، شهردار منطقه 5 با بیان اینکه طرح‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی و امور شهری با اعتباری معادل 2 هزار میلیارد ریال احداث شد، افزود: به‌منظور افزایش سرانه‌های محله‌ها و تسهیل در دسترسی شهروندان به مراکز خدماتی و کاهش سفرهای شهری، طرح‌ها با اولویت نیازها و جمعیت ساکن در محله‌ها احداث و آماده بهره‌برداری است. وی از تکمیل فاز نخست تقاطع غیرهمسطح ستاری- آبشناسان خبر داد و گفت: این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های شهری است که باهدف تکمیل شبکه بزرگراهی غرب تهران و افزایش عملکرد بزرگراه آبشناسان احداث شد.

سعید طلوعی، شهردار منطقه5 با اعلام این خبر گفت: اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح ستاری - آبشناسان علاوه بر تکمیل شبکه بزرگراهی شمال غرب تهران با حذف تقاطع‌های همسطـح موجود در محـدوده بزرگراه آبشنـاسـان از جمله تقاطع سردار جنگل - شاهین و جنت آباد موجب دسترسی مناسب به کاربری‌های محدوده اجرای پروژه می‌شود. وی افزود: احداث این تقاطع غیرهمسطح زمینه ساز ایجاد تسهیلات برای آمد و شد به مجموعه گردشگری کوهسار و توزیع ترافیک عبوری آزاد راه تهران - شمال روی 3 محور همت، حکیم و آبشناسان در آینده می‌شود که کاهش زمان سفر و مصرف سوخت را در پی دارد.

وی ادامه داد: در فاز نخست، مسیر تندرو باند غرب به شرق و شرق به غرب بزرگراه آبشناسان به بهره‌برداری می‌رسد.
طلوعی تصریح کرد: این پروژه به‌صورت دوباند تندرو، 2 باند تجمیع و توزیع، یک دور‌برگردان غیرهمسطح غرب به شرق، 2 عدد لوپ و 4 رمپ راستگرد طراحی شده است که با تکمیل پروژه، همه حرکات ۱۲ گانه در این تقاطع تأمین و بزرگراه ستاری را به میدان دانشگاه متصل می‌کند.

طلوعی با اشاره به احداث بیش از20 مجموعه فرهنگی و ورزشی در قالب طرح‌های عمرانی تصریح کرد: مجموعه ورزشی شهید شفیع پور، کتابخانه گلبن، باشگاه تن‌آرام و همچنین 9خانه سلامت، بخشی از پروژه‌های آماده افتتاح است و مابقی تا نیمه نخست سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اولویت برنامه‌های منطقه در افزایش سرانه‌های خدماتی و فضای سبز گفت: طرح‌های امور شهری در قالب 7 بوستان، بدنه‌سازی‌ بزرگراه‌ها، احداث شبکه آبیاری، تامین روشنایی بوستان‌ها با استفاده از چراغ‌های خورشیدی و سیستم‌های کم مصرف، نصب وسایل ورزشی و بازی کودکان و همچنین 15هزار متر مربع نقاشی دیواری و سرامیک‌کاری با هدف زیبا‌سازی‌ مناظر شهری اجرا شد.

وی 2 مرکز اسکان کارگری را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: این مراکز با هدف ساماندهی کارگران فصلی در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع در محله جنت آباد و همچنین حاشیه بزرگراه همت احداث شد.

کد خبر 134852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز