همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در 12 استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام این سازمان در روز شنبه 24 اردیبهشت در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس غبار شدید پیش‌بینی می‌شود. این شرایط سبب کاهش دید افقی و نیز کاهش کیفیت هوا در این استانها می‌شود.

این وضعیت با غلظت کمتر بتدریج از اواسط جمعه و طی روز شنبه به استان‌های گیلان، قزوین، زنجان، البرز، تهران، مرکزی و اصفهان نیز کشیده خواهد شد.

شایان ذکر است که از روز شنبه در استانهای واقع در غرب و شمالغرب کشور با شروع بارش بتدریج از غلظت گردوخاک کاسته می‌شود.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بعدازظهر جمعه در برخی مناطق شمال شرق رگبار پراکنده و رعد و برق رخ خواهد داد.

همچنین از اواخر وقت جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی و بتدریج غرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و در بعدازظهر شنبه بتدریج در دامنه‌های البرز و سواحل جنوبی دریای خزر ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه 25 اردیبهشت بتدریج گستره بارش‌ها به شمال شرق نیز کشیده خواهد شد و در این روز با نفوذ جریانات شمالی بارش روی سواحل شمالی تشدید خواهد شد.

بر این اساس تا روز دوشنبه برای برخی نقاط نیمه غربی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که از بعدازظهر جمعه بتدریج بر غلظت گرد و خاک افزوده خواهد شد.

شایان ذکر است در روز شنبه آسمان تهران در روز شنبه همراه با وزش باد و گرد و خاک بتدریج ابری گاهی با رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 2 درجه کاهش به 18 و 30 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز یکشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 18 و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 134843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز