جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون پارلمانی شهرداری تهران از کلنگ زنی طرح جامع بهارستان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران در ضلع شرقی ساختمان بهارستان خبر داد.

 طرح جامع بهارستان

سیدامیر طالبیان تصریح کرد: کلنگ اجرای طرح جامع بهارستان عصر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در ضلع شرقی ساختمان بهارستان زده می‌شود.وی ادامه داد: این پروژه مشترک بنا به درخواست و اراده رئیس مجلس شورای اسلامی و توافق محمد‌باقر قالیباف به این مرحله رسیده است و قرار است در ضلع شرقی مجلس کلنگ زنی شود.

طالبیان درباره جزئیات این طرح گفت: طرح جامع توسعه مجلس شورای اسلامی طرح کاملی است که توسط مشاوران و متخصصان مربوطه در حوزه اراضی شمال، شرق و غرب مجلس اجرایی خواهد شد، این طرح شامل توسعه فضاهای مورد نیاز مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ها می‌شود. در طرح جامع بهارستان به تسهیل تردد نیز توجه کافی شده است، ترافیک اطراف مجلس مشکلاتی را در زمینه تردد به‌وجود آورده است و همچنین در راستای توسعه فضای سبز در اطراف ساختمان بهارستان نیز اقدام خواهد شد.

معاون پارلمانی شهرداری تهران در ادامه به پیشینه این طرح اشاره و اظهار کرد: مجموعه‌ای که طراحی می‌شود، از زمان مجالس قبلی کلید خورده است ولی در دوره ریاست علی لاریجانی فعال و اجرایی شد. وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح اجرایی شود مجموعه بهارستان و ساختمان‌های تابع آن به عنوان یکی از نمادهای پایتخت جمهوری اسلامی و مرکز قانونگذاری کشور خواهد بود.

طالبیان گفت: در این طرح جامع، چهار پروژه مهم که مکان‌یابی و تملک اراضی آنها صورت گرفته به‌اجرا درخواهدآمد.معاون پارلمانی شهردار تهران در ادامه در تشریح این 4 پروژه گفت: مرکز اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی نخستین محلی است که در رابطه با آن مکان‌یابی شده است. پروژه بعدی افزایش وسعت دفاتر کار نمایندگان نسبت به وضعیت فعلی است و در مرحله بعدی توسعه ساختمان اداری مجلس است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین ساخت منازل مسکونی برای نمایندگان نیز در دستور کار قرار دارد چرا که نبود مسکن برخی نمایندگان را دچار زحمت و تردد اضافی به شهرستان می‌کند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این پروژه به سرعت و در همان زمان‌بندی مقرر به اتمام و بهره‌برداری برسد.

کد خبر 134834

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز