سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه اسپانیایی از وخیم‌تر شدن شرایط جسمانی کاسترو خبر داد.

روزنامه ال پاییس این خبر را به نقل از دو منبع از بیمارستان گرگوریو مارانیون مادرید، بیمارستانی که خوسه لوییس گارسیا سابریدو در آن مشغول به کار است،نقل کرده است. سابریدو پزشک اسپانیایی است که در ماه دسامبر 2006 برای معالجه کاسترو به کوبا رفته بود.

ال پاییس در ادامه و در مطلبی که در سایت اینترنتی خود قرار داده، می‌نویسد:کاسترو به دلیل ابتلا به عفونت روده بزرگ سه بار مورد عمل جراحی قرار گرفت که به نظر می‌رسد هیچکدام از آن‌ها موفقیت آمیز نبوده است. در حال حاضر نیز شرایط جسمانی کاسترو از سوی منابع بیمارستان گرگوریو مارانیون وخیم توصیف شده است.

ال پاییس در این باره به نقل از منابع پزشکی می‌افزاید:در تابستان (سال 2006) رهبر کوبا دچار خونریزی شدید در ناحیه روده بزرگ شد و پس از آن مورد عمل جراحی قرار گرفت.اما این عمل موفقیت آمیز نبود و پخش عفونت در سراسر روده به التهاب غشایی که اندام گوارشی را می‌پوشاند، انجامید.

 در ماه دسامبر 2006 و زمانی که گارسیا سابریدو از کوبا دیدار می‌کرد ، معده کاسترو دچار جراحت شده و بر اثر آن در طول روز مقداری مایع دفع می‌کرد.این مساله سبب می‌شد تا بدن وی مقادیر زیادی ماده مغذی از دست بدهد. این در حالی است که طی این مدت  تغذیه کاسترو با سرم و از طریق ورید انجام می‌گرفت.

با این حال در بیانیه‌ای منتسب به کاسترو که در شب سال نو میلادی (2007) انتشار یافت، رهبر کوبا اعلام کرده بود:وضعیت سلامت وی هنوز به مرحله غیر قابل بازگشت نرسیده و او می‌تواند همچنان در راه بازیابی سلامتش به مبارزه ادامه دهد. 

گزارش درباره بیماری کاسترو در شرایطی در روزنامه ال پاییس انتشار می‌یابد که دولت کوبا از ابتدای بیماری کاسترو اخبار بسیار اندکی را در این باره انتشار داده است.انتشار چنین خبری که چندان موثق نیست از سوی روزنامه پرتیراژ و بزرگی مانند ال پاییس و در حالی که از سوی دولت کوبا و منابع پزشکی رسما در این باره خبری اعلام نشده قدری عجیب به نظر می‌رسد.

دولت آمریکا اما به دلیل دشمنی دیرینه با کاسترو ادعا کرده است که وی احتمالا مبتلا به سرطان شده است ،ادعایی که از سوی لوییس سابریدو پزشک اسپانیایی که در ماه دسامبر  2006کاسترو را مورد معاینه قرار داد ، رد شده است.

مقامات کوبایی در دیدار با قانونگذاران آمریکایی که ماه گذشته در کوبا انجام شد ،اعلا م کردند کاسترو  به بیماری مرگباری مبتلا نیست و به زودی فعالیت اجتماعی خود را آغاز می‌کند.

کد خبر 13481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز