چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام بعد از گذشت یکسال، رئیس مجموعه تئاتر شهر مشخص شد.

هرچند پیش از این برای همه اهالی تئاتر، نام سید صادق موسوی به‌عنوان، رئیس مجموعه تئاتر شهر مشخص شده بود و زمزمه‌های مدیریت او از ماه‌ها پیش مطرح شده‌بود اما صبح دیروز این خبر از سوی روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه‌ها ارسال شد و این شایعه را تائید کرد.

هنوز یک هفته از معرفی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی و رئیس شورای ارزشیابی و نظارت تئاتر نگذشته‌است که زودتر از زمان تعیین شده مدیر مجموعه تئاتر شهر معرفی شد.پیش از این و حتی در نخستین نشست خبری مدیرکل هنرهای نمایشی که چندی پیش برگزار شد، اعلام شده بود که رنیس تئاتر شهر تا آخر اردیبهشت معرفی خواهد شد اما زودتر از زمان مقرر، رئیس تئاتر شهر توسط معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

اگرچه در دوره‌های پیش حکم‌های مدیران تئاتری از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی ابلاغ می‌شد اما این بار حمید شاه‌آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا به پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی، طی حکمی سیدصادق موسوی را به‌عنوان رئیس مجموعه تئاتر شهر انتخاب کرد.

ابلاغ این حکم از سوی شاه‌آبادی تائیدی بر این حرف است که تصمیم‌گیرنده اصلی در حوزه تئاتر نه مدیرکل هنرهای نمایشی بلکه معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. و البته در این انتخاب نباید آشنایی این دو شخص را فراموش کرد. موسوی از زمان تصدی شاه‌آبادی، در جایگاه مشاورراهبردی معاونت هنری حضور داشته‌است.

مجموعه تئاتر شهر در طول 39 سال عمر خود هرگز به یاد نداشته‌است که یک روز بدون مدیر سپری کرده باشد، حال از اسفند سال گذشته که محمد حیدری در مقام مدیر تئاترشهر از سمت خود استعفا داد، تا به امروز این مجموعه تئاتری با حضور سرپرست هدایت می‌شود. اگر محمد حیدری مدیر سابق مجموعه تئاترشهر به‌دلیل مشغله کاری و مسئولیت سنگین دبیری بیست و نهمین جشنواره تئاتر فجر از این سمت استعفا‌ داد باید گفت که سید صادق موسوی علاوه بر داشتن سمت مشاور راهبردی معاونت هنری هم‌اکنون ریاست تالار وحدت را هم برعهده دارد.

در این حکم آمده است: مجموعه تئاتر شهر می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های غنی نهفته درعرصه این هنر فاخر به جایگاهی جهانی برای تبیین اندیشه‌های ناب و آرمان‌های متعالی ملت مسلمان و خردورز ایران برسد.در ادامه این حکم آمده است: مجموعه تئاترشهر بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که باید عرصه مناسبی جهت بیان اندیشه‌های والای انسانی و معرف فرهنگ و سنت ایران اسلامی باشد و این مهم جز در سایه برنامه‌ریزی بلندمدت و تدبیر، صورت نخواهد گرفت.

در حکم موسوی آمده است: ارتقای تئاترشهر به‌عنوان مجموعه‌ای کارآمد با بودجه‌ای مستقل، نخستین گام در راستای تحقق اهداف متعالی این مجموعه است. ضرورت دارد دست‌اندرکاران مربوطه در حوزه معاونت هنری راه را برای تحقق هرچه جامع‌تر آن هموار کرده و شرایطی را فراهم سازند تا هرچه سریع‌تر این مجموعه بتواند نقش ویژه خود را ایفا کند.

در پایان این حکم اظهار امیدواری شده است که انتصاب موسوی در این سمت زمینه بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های هنری گروه‌های حرفه‌ای و حضور فعالانه‌تر چهره‌های درخشان تئاتر ایران را فراهم سازد و هنرمندان جوان نیز تئاتر شهر را خانه امید و پشتیبان خود بدانند.

کد خبر 134731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز