شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: هنگام خرید و استفاده از یک گوشی همراه، توجه تنها به مدل، زیبایی ظاهر، قیمت و... کافی نیست.

تلفن همراه

 توانایی و آگاهی ما در نحوه استفاده و کاربرد تکنولوژی‌های روز تکنولوژی‌هایی که تا عمق زندگی روزمره ما رسوخ کرده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.
چرا که کاربری آنها بدون اطلاع  و آگاهی از کنترل و کاهش تشعشعاتی که در معرض ‌ آن هستیم، بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.

مقاله حاضر به کمک تصویر و بسیار ساده، نکاتی را که برای سلامتی شما لازم و ضروری است، یادآوری می‌کند.

تاکید می شود؛ آگاهی و رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا از صدمات و آسیب‌های احتمالی گوشی‌های همراه خود تا حد امکان جلوگیری کنید.

 هنگام پاسخگویی به تلفن تنها بخش انتهایی آن را نگه دارید

سعی کنید، هنگام پاسخ دادن به تلفن همراه تنها بخش انتهایی آن را در دست گیرید. چرا که وقتی بخش وسیعی از بدنه تلفن را در دست خود می‌گیرید، توانایی تلفن را برای دریافت و ارسال سیگنال‌ کاهش می‌دهید.

سیستم تلفن به طور اتوماتیک توانایی خود را برای جبران و انتقال سیگنال‌های‌قوی تر‌افزایش می‌دهد.(سیگنال قوی یعنی تشعشعات بسیار و این برای شما و کاهش عمر باطری دستگاه شما مضر است) بنابراین بهتر است تا حد ممکن بخش انتهایی تلفن را در دست خود نگه دارید تا جریان انتقال سیگنال‌ها با قدرت و انرژی کمتری انجام گیرد.

 

تلفن همراه

مدت زمان طولانی با تلفن همراه صحبت نکنید

میزان تشعشعاتی که هنگام مکالمه با تلفن همراه در معرض تابش آن هستید، رابطه مستقیما با مدت زمان مکالمه شما دارد. در صورت امکان برای مکالمات طولانی از تلفن‌های تابت استفاده کنید که زیان کمتر و ارزان تر تمام می‌شود. برای حفظ سلامتی و جلوگیری از خستگی، سردرد، بی‌خوابی، کاهش حافظه، وز وز گوش و درد مفاصل از مکالمات طولانی با تلفن همراه، اکیدا خوداری کنید.

 

تلفن همراه

تلفن همراه

 چگونه تشعشع تلفن همراه  تولید می شود؟

  • تشعشع تلفن همراه از طریق آنتن آن در تمامی جهات ساطع و منتقل می‌شود.
  • بخش بزرگی از این تشعشات در فضا تلف می‌شوند
  • بخشی به اولین ایستگاه مخابراتی می‌رسد
  • و بخش دیگر آن بر سر و صورت انسان می‌ریزد

 

تلفن همراه

از یک مجموعه هندزفری استفاده کنید

برای دور تر نگه داشتن هرچه بیشتر تلفن همراه از بدن خود و کاهش دریافت تشعشاتی که در معرض تابش آن هستید از یک مجموعه هندزفری استفاده کنید. این مجموعه کمک می کند تا شما کمتر در معرض تشعشعات تلفن همراه خود قرار بگیرید.

 

تلفن همراه

نکته پنچم؛ هنگام مکالمه با تلفن همراه در جایگاه مناسبی قرار بگیرید

میزان آنتن دهی تلفن همراه، مناسب بودن جایگاه شما را برای یک مکالمه خوب نشان می‌دهد. اگر گوشی همراه شما آنتن‌اش پر باشد، یعنی درجایگاه درستی برای مکالمه ایستاده‌اید. نتیجه اینکه تشعشات و انرژی کمتری دریافت و مصرف خواهید کرد. اگر آنتن تلفن همراه شما ضعیف باعث، تلفن همراه شما مجبور است انرژی زیادی مصرف کرده و تشعشات زیادی در فضا ساطع کند تا مکالمه شما صورت گیرد.

تلفن همراه

 انتقال سیگنال‌های الکترومغناطیس از آنتن تلفن همراه

توجه: بر اساس تحقیقات موجود، استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث مشکلات جدی  و به خطر افتادن سلامتی انسان می‌شود. این مسئله به خاطر استفاده تلفن‌های همراه از امواج الکترومغناطیسی در محدود مخابراتی مایکروویو است.

 

تلفن همراه

 

کد خبر 134709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز