سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: کودکان به علت داشتن تحرک زیاد به آب بیشتری نیاز دارند.

کودکان به اندازه کافی آب نمی‌نوشند

معمولا وقتی سخن از تغذیه کودک به میان می‌آید ذهن اکثر افراد روی غذای وی متمرکز می‌شود و از آب صحبتی نمی‌شود، این در حالی است که بدن اکثر آنان دچار کمبود این ماده حیاتی است.

محققان در زمینه تغذیه و سلامت ملی کودکان در سال 2006- 2005 ، چهارهزارکودک 2 تا 19 ساله را مورد تحقیق قرار دادند.

در این تحقیق کودکان 5- 2 ساله طی روز، شش پیمانه آب و کودکان 11- 6 ساله شش و سه چهارم پیمانه و کودکان بزرگتر بین سنین 19 - 12 سال 10 پیمانه آب نوشیدند.

طی این تحقیق، تفاوت میان میزان آب دریافتی بدن دختران و پسران مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد دختران کمتر از پسران آب کافی می‌نوشند.

کودک و آبمیوه

کودکان به خاطر داشتن تحرک زیاد، به آب کافی نیاز دارند و اگر آب کافی ننوشند بیش از بزرگسالان با خطر کم‌آبی بدن، خستگی مفرط، سرگیجه، سردرد و ضعف عضلانی مواجه خواهند بود.

میزان دریافت آب نه تنها در سنین و اشخاص مختلف متفاوت است بلکه در یک شخص نیز بر حسب شرایط آب و هوایی، میزان فعالیت‌های بدن و همچنین نوع غذاهای مصرفی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بسیاری از ما می‌دانیم که بدنمان به اندازه کافی آب دریافت نمی‌کند، در اینجا برای برطرف کردن این نیاز چند پیشنهاد را به شما توصیه می‌کنیم:

• میوه و سبزی‌جات به حد کافی بخورید چرا که آن‌ها منابع طبیعی آب هستند.[میوه و جبران کمبود آب بدن]

پرتقال با 87 درصد و خیار با 95 درصد آب، از منابع طبیعی خوب این ماده حیاتی محسوب می‌شوند.

• به آب میوه کودکان مقداری آب اضافه کنید. به احتمال زیاد آن‌ها متوجه این موضوع نخواهند شد و به این ترتیب آب بیشتر و شکر کمتری می‌خورند.

www.dietsinreview.com

کد خبر 134579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز