رئیس‌کل بانک مرکزی از رتبه‌بندی بانک‌ها و تشدید مبارزه با پولشویی در سال‌جاری خبر داد و از افزایش تقاضا برای تأسیس بانک خارجی در کشور پرده برداشت و هشدار داد که ورود ارز به داخل کشور بدون اطلاع بانک مرکزی پولشویی محسوب می‌شود.

بهمنی

 به گزارش فارس، محمود بهمنی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی متولی مسائل ارزی کشور است، گفت: هیچ سازمان و نهادی نمی‌تواند ارزی را بدون اطلاع بانک مرکزی وارد کشور کند؛ چراکه این اقدام پولشویی تلقی می‌شود. رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: در سال‌جاری بانک مرکزی به‌صورت جدی پولشویی را در دستور کار خود قرار خواهد داد. در حال حاضر شرایط منطقه به‌گونه‌ای است که تقاضای تأسیس بانک خارجی در ایران بسیار افزایش یافته است.

او گفت: وجود و تأسیس بانک مشترک در ایران و کشورهای دیگر هیچ منعی ندارد ولی خیلی از مسائل ما محرمانه است و الان نمی‌توانم آنها را بیان کنم. بهمنی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به متقاضیان تأسیس بانک‌های خارجی با هر درصد سهم که تمایل داشته باشند، مجوز می‌دهد، ادامه داد: ما هم هیچ مشکلی در کشورهای دیگر برای مبادلات بانکی نداریم.

این مقام مسئول در بانک مرکزی تأکید کرد: تاکنون به درخواست‌های تأسیس بانک‌های خارجی نه نگفته‌ایم اما شاید آنها پشیمان شده یا نیامده‌اند. وقتی مذاکره می‌کنیم به آنها می‌گوییم آمادگی تأسیس بانک مشترک یا بانک خارجی در کشور خود را داریم. وی افزود: گاهی اوقات آنها به ما اجازه تأسیس می‌دهند ولی خودشان اقدامی نمی‌کنند و بالعکس.

کد خبر 134540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز