گروه سیاسی: وزیر امورخارجه آمریکا به‌منظور توجیه مواضع خصمانه و غیراصولی ایالات متحده برضد برنامه هسته ای ایران گفت: مطرح شدن موضوع حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته ای ایران، نشان‌دهنده خطر ناشی از شکست در واداشتن ایران به کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود است.

به گزارش رویترز، کاندولیزا رایس که در جریان سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه با شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گفتگو می‌کرد، مدعی شد: حتی صحبت از حمله نظامی اسرائیل برضد ایران، نشان می‌دهد که خطر ادامه یافتن برنامه هسته‌ای ایران تا چه حد جدی است.

وی افزود: معتقدم هنوز هم فرصت های زیادی برای پیگیری مسیر دیپلماسی در مورد پرونده هسته ای ایران وجود دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با طرح این ادعا که جامعه بین‌المللی با اقدامات یکجانبه کشورش بر ضد فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران موافق است، گفت: تحریمهای شورای امنیت علیه برنامه هسته ای ایران کافی نیست.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز هفته گذشته ادعا کرده بود که اسرائیل قصد انجام حمله نظامی برضد تأسیسات هسته‌ای ایران را دارد، اما این مسئله از جانب رژیم صهیونیستی تکذیب شد.

ادعاهای هماهنگ مقامات آمریکایی

در همین حال جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس، ایران را تهدیدی برای صلح جهانی خواند و گفت: خروج آمریکا از عراق ایران را قدرتمند می‌سازد.

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت : افزایش فعالیت‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس برای مقابله با ایران انجام گرفته است.

وی در عین حال با تأکید  بر اینکه اکنون زمان مناسبی برای گفت‌وگو با ایران نیست، احتمال انجام این کار را در آینده رد نکرد.

دیک چنی، معاون رئیس جمهور آمریکا هم با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی‌ در عراق گفت: ایران با کمک رسانی به شبه نظامیان مخالف آمریکا در عراق تلاش می‌کند به اهداف خود دست یابد.

وی که با شبکه خبری فاکس نیوز گفتگو می‌کرد همچنین مدعی شد که ایران با حمایت از آنچه «جنبش‌های اسلام گرایان رادیکال در لبنان، فلسطین و سرتاسر خاورمیانه» خواند از عراق فراتر رفته و خطری برای متحدان میانه‌روی آمریکا در منطقه محسوب می‌شود.

هشدار رئیس مجلس کویت

در همین حال جاسم الخرافی، رئیس پارلمان کویت نسبت به انجام هرگونه اقدام نظامی بر ضد ایران هشدارداد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید زمینه را برای راه‌حل سیاسی جهت حل پرونده‌ هسته‌ای ایران فراهم کرد.

الخرافی همچنین هرگونه دخالت نظامی در امور ایران را به ضرر ثبات جهانی دانست و بر ضرورت انجام مذاکره و توجه به راه حل دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌ای ایران تأکید کرد.

کد خبر 13452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز