مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تولید فن‌آوری سبز در چین 77درصد افزایش‌یافته و این کشور به رتبه دوم رسیده است.

windmills

این در حالی است که دانمارک بیشترین سهم درآمد ملی‌اش را از تولید توربین های بادی و دیگر فن‌آوری‌های پاک به‌دست می آورد و آمریکا باوجود گسترش مداوم بخش فن‌آوری پاکیزه در رتبه هفدهم قرار دارد، کشور چین توانسته رشد چشمگیری در این حوزه داشته باشد و خود را به رتبه دوم برساند.

این موضوع در گزارشی با مشارکت و نظارت صندوق جهانی حیات وحش برای طبیعت تهیه شده و دوشنبه 19 اردیبهشت در کنفرانسی صنعتی در آمستردام رسما اعلام می‌شود.

به‌گزارش آسوشیتدپرس ، دونالد پولز اقتصاددان در صندوق جهانی حیات‌وحش گفت:"چینی‌ها برای به‌دست گرفتن این بازار و توسعه هجومی این بازار در سطح سیاسی، تصمیمی هوشمندانه گرفتند."

دانمارک پیشرو  و رهبری قدیمی در عرصه انرژی باد است که 3.1 درصد یا حدود 6.5 میلیارد یورو تولید خالص داخلی‌اش از فن‌آوری انرژی قابل تجدید و کارآمدی انرژی به‌دست‌می‌آورد.

چین از نقطه‌نظر مالی و پولی، بزرگ‌ترین تولیدکننده است و 1.4 درصد یا حدود 44 میلیارد دلار از درآمد خالص داخلی‌اش را از این راه به‌‌دست‌می‌آورد.

ایالات متحده در این جدول در رده هفدهم قرار دارد.این صنعت در این کشور از سال 2008 به بعد با نرخ 28 درصد در حال توسعه است.

این گزارش را گروه مشاوران استراتژی رونالدبرگر ، شرکتی واقع در آلمان تهیه‌کرده‌است.

در این گزارش از داده‌های 38 کشور استفاده‌شده است.این داده‌ها مربوط می شود به گزارش های موسسه‌های انرژی، بانک و دلالی، اطلاعات سرمایه‌گذاران ، آژانس جهانی انرژی  و یک‌سری منبع دیگر.

تا همین اواخر تولید سلول‌های خورشیدی در چین با هدف کسب بازار جهانی انجام می‌شد اما اکنون آنها سیستم‌های خورشیدی را برای مصرف بازار داخلی‌شان تولید می کنند؛ همان‌کاری که چند سال در عرصه انرژی باد انجام داده‌اند.

بعد از دانمارک و چین ، 3 کشور دیگر بالای فهرست از نقطه نظر تولید خالص داخلی ، عبارتند از: آلمان، برزیل و لیتوانی.

 

کد خبر 134383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز