جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه روز 16 اردیبهشت 1390 به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ولایت فقیه فراتر از قانون اساسی است و همگان باید زیر پرچم ولایت فقیه حرکت کنند گفت: خواب دشمنان هیچگاه تعبیر نخواهد شد چرا که ایران زیر پرچم ولایت فقیه قرار دارد و مردم عاشق و شیفته ولی فقیه خود هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب  نماز جمعه  تهران با اشاره به جایگاه ولایت در نظام اسلامی افزود: ولایت فقیه فراتر از قانون اساسی است چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مراجع عالیقدر در جهان اسلام شناخته می‌شوند که مقلدین بسیار زیادی دارند و همه مراجع از ایشان حمایت می کنند بنابراین همگان باید زیر پرچم ولایت فقیه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه تضعیف ولایت فقیه تضعیف مردم و دولت است، افزود: مردم این ولایت را به آسانی به دست نیاوردند چرا که شاهد بودیم در 15 خرداد مردم ورامین کفن پوش از امام خمینی(ره) دفاع کردند و خونهای زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

وی تاکید کرد: از این رو دولت و رئیس جمهور نیز توجه ویژه‌ای به جایگاه ولایت فقیه دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران به برنامه‌ها و سیاست‌های دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خواب دشمنان هیچگاه تعبیر نخواهد شد چرا که ایران زیر پرچم ولایت فقیه قرار دارد و مردم عاشق و شیفته ولی فقیه خود هستند.

این استاد اخلاق در ادامه ضمن گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر افزود: کارگران نقش مهم و تاثیرگذاری را در سال جهاد اقتصادی دارند. البته دشمنان در اوایل انقلاب تمام تلاش خود را به کار بستند تا کارگران مقابل و مخالف نظام جلوه دهند اما تز آنها نیز با شکست مواجه شد. از این رو امیدواریم کارگران که در صف اول جهاد اقتصادی قرار دارند با ارایه جنس‌هایی که از کیفیت بالا برخوردار است در عرصه اقتصادی کشور موثر واقع شوند تا مردم بتوانند از محصولات داخلی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه سخنانش به رویدادهای منطقه اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خیزش ملت‌ها به کشورهای اروپایی نیز خواهد رسید چرا که مردم در این کشورها از سلطه حاکمان و زورگویی‌های آنها خسته شدند.

وی افزود: پیام مردم در کشورهای عربی امتداد پیام روح‌الله در ایران است. از این رو شعار امام حسین(ع) که همان هیهات من الذله بود سراسر جهان را در می‌نوردد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: اتفاقاتی که در لیبی، بحرین و یمن صورت می‌گیرد باعث تاسف و تاثر است چرا که به اماکن مذهبی حمله می‌کنند و نظرات و دیدگاه‌های مردم را نادیده می‌گیرند.

وی افزود: برای عبدالله صالح متاسفم که بنا را بر جنایت و کشتار مردم قرار داده تا حداقل بتواند بدینوسیله قدرت را حفظ کند اما بدانید آینده از آن مردم یمن است و مردم پیروز خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول ضمن تسلیت شهادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ما دفاع و حمایت از ولایت را از فاطمه(س) آموختیم چراکه فاطمه(س) هیچگاه ولی فقیه خود را تنها نگذاشت از این رو بر ما تکلیف است که از ولی فقیه زمان خود حمایت کنیم و او را تنها نگذاریم.

کد خبر 134286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز