همشهری‌آنلاین: بعد از سال‌ها گپ و گفت و وعده و وعید ،نامه وزیرارشاد به رئیس‌جمهور و پیشنهاد او برای اختصاص فضایی در منطقه چیتگر به محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،شاید بتواند بر کوره سرد چند ساله اندکی بدمد.

به گزارش همشهری‌آنلاین سیدمحمد حسینی عصر چهارشنبه 14 اردیبهشت در جمع خبرنگاران درباره وعده رئیس‌جمهور در اختصاص فضایی برای نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: من امروز نامه‌ای را به رئیس جمهور دادم و اعلام کردم که اگر زمین در اختیار ما قرار گیرد، می‌توانیم به سرعت آن را بسازیم تا از سال آینده مشکل جا برای ناشران متعددی که داریم، برطرف شود.
وزیر ارشاد با اشاره به نمایشگاه‌های متعددی که در سطح کشور برگزار می‌شود بر لزوم ساخت محلی دائمی و در عین حال مناسب برای برپایی این نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: البته جایی که در نظر گرفته می‌شود، باید مکان وسیعی باشد تا از نظر پارکینگ و دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: هم چیتگر می تواند جای خوبی باشد و هم در سمت جاده قم.
وزیر ارشاد همچنین از رایزنی برای اختصاص تسهیلات بانکی کم‌بهره به فعالان عرصه چاپ و نشر در هیئت دولت خبر داد.

کارتخوان‌ها بعد از دو روز فعال شدند

در حالی که نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران دومین روز خود را سپری می کند، سرانجام ظهر روز پنج‌‌شنبه دستگاه‌های کارتخوان در بخش ناشران خارجی فعال شد.
از قرار سیستم ارتباط با مرکز دستگاه‌های کارت‌خوان در بخش ناشران خارجی قطع بود و به همین دلیل خریداران نمی‌توانستند با کارت بانکی پول پرداخت کنند و یا باید پول نقد می‌دادند و یا اینکه از خارج از نمایشگاه و بانک‌های اطراف پول تهیه و به نمایشگاه می‌آوردند که همین امر کار بسیاری از خریداران را با دشواری‌های فراوانی روبرو کرده بود.
اما در نهایت با تلاش گروه‌های تحصصی از بانک صادرات و مخابرات امکان برقراری ارتباط با مرکز دوباره ایجاد شد.

 بر اساس گزارش مهر مسئولان برای حل این مشکل چند دستگاه عابربانک در سالن های بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران مستقر کرده اند که البته در دو روز اخیر ارتباط این دستگاه ها هم قطع بوده است.

کامران فانی در میزگرد سرای رونامه‌نگاران

میزگرد "روزنامه نگاری کتابگزار در جهان" فردا با حضور کامران فانی و چند تن دیگر از کارشناسان حوزه کتابداری و روزنامه‌نگاری ساعت 14 تا 15 و 30 روز جمعه 16 اردیبهشت در غرفه سرای روزنامه‌نگاران برگزار می‌شود.

این نشست با عنوان "روزنامه نگاری کتابگزار در جهان" در محل غرفه این سرا واقع در طبقه دوم شبستان برگزار می شود.

سرای روزنامه نگاران ایران که چندی پیش به همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی گشایش یافت، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم غرفه دارد و هر روزه در محل این غرفه یک نشست تخصصی با محور آسیب‌شناسی وضعیت مطبوعات و ارتباط آن با کتاب برگزار می‌شود.
عدم انتشار نشریه روزانه هم از جمله خبرهای حاشیه‌ای نمایشگاه امسال بود.تا کنون سابقه نداشته که نمایشگاه نشریه روزانه نداشته باشد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 24 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برپاست.

کد خبر 134284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز