پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش فروش واحدهای مسکن مهر با وام چهار درصد که در برخی بنگاه‌های معاملات ملکی تبلیغ می‌شود، غیر قانونی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر مسکن و شهر سازی در دومین بازدیدش در سال 90 از شهر جدید پرند در این مورد گفت : این کار یک نوع واسطه‌گری است تا خریداران مسکن مهر را تشویق کنند با سودی اندک و به صورت قولنامه ای خانه خود را بفروشند .

علی نیکزاد افزود : شهرداران و مدیران شرکت های عمران باید به سرعت عکس العمل نشان دهند و جلوی این کار را بگیرند.

با نزدیک شدن به زمان تحویل انبوه خانه های مسکن مهر برخی افراد به شرکت های عمران برای تعیین تکلیف خانه مراجعه می کنند اما هیچ نامی از این تعاونی ها در طرف های قرارداد با وزارت مسکن و شهرسازی نیست نیکزاد در این مورد گفت : بیشتر خانه های مسکن مهر را دولت می سازد و در حال حاضر هم مردم می توانند برای ثبت نام به شرکت های عمران مراجعه کنند و در صورتی که می خواهند در تعاونی ثبت نام کنند حتما از مراجع ذیصلاح در این مورد استعلام کنند .

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین از مسئولان اجرایی واگذاری مسکن مهر خواست در صورتی که تعاونی نتوانست آورده خود را که برای هر واحد پنج تا 10 میلیون تومان است تامین کند یک اخطار بدهد در صورت بی توجهی، تعاونی دیگری را جایگزین کند.

موضوعی که عامل نگرانی در تحویل به موقع مسکن مهر شده تامین تاسیسات زیر بنایی به ویژه آب شرب و گاز است.

وزیر مسکن و شهر سازی در پاسخ به تذکر نماینده مردم شهرستان رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در مورد علت واگذاری ساخت 20 هزار واحد مسکن مهر به پیمانکاران خارجی با وجود انبوه سازان داخلی گفت : در حال حاضر یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و این تعداد در کل چندان چشمگیر نیست.

نیکزاد افزود : با این کار هم تبلیغ توان ساختمان سازی مان به کشورهای دیگر است هم ایجاد محیطی رقابتی در بین انبوه سازان داخلی و خارجی است.

نیکزاد در پایان بازدیدش از شهر جدید پرند در مقام سرپرست وزارت راه و ترابری هم تذکراتی به پیمانکاران مترو داد و از آن ها خواست زیر سازی مترو پرند را تا پایان تیر ماه به اتمام رسانند.

کد خبر 134279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز