دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

مانولا دارجیس: گرچه اکثر منتقدان فیلم جدید کوارون را اثری علمی تخیلی دانسته‌اند اما به عقیده من این فیلم قبل از هر چیز یک تریلر سیاسی است که تنها داستان آن در آینده می‌گذرد.

در سال  2027 و در شرایطی که نسل انسان در حال منقرض شدن است، شهرهای بزرگ جهان می‌سوزند و بحران و آشوب هزارمین روز خود را پشت سر می‌گذارد.

فیلمنامه بر اساس داستان پرطرفدار پی.دی؛ جیمز نوشته شده ولی کوارون و تیموتی سکستون همکار فیلمنامه‌نویسش دنیایی را برای ما به تصویر کشیده‌اند که شباهت‌های زیادی با جهان فعلی دارد و شاید تنها کمی تیره‌تر و پرخشونت‌تر باشد!

دنیایی که در آن امید و آرزو از میان رفته و جنگ و نفرت حرف اول را می‌زند و با تماشای این فیلم قبل از هر چیز این سؤال در ذهن ما نقش می‌بندد که اگر قرار بود شرایط امروز عراق در تمامی دنیا حکمفرما شود و ترور و مرگ هر لحظه و در هر کجا در انتظار ما باشد، آن‌گاه واقعاً دنیای ما چه فرقی با جهان فیلم «فرزندان انسان» داشت.

فیلم کوارون در کنار فیلم جدید کلینت اسیتوود به نام «نامه‌هایی از ایوجیما»، این امیدواری را در دل سینمادوستان زنده نگه می‌دارد که استودیوها هر از چند گاهی حاضر می‌شوند فیلم‌های هوشمندانه‌ای را برای تماشاگران جویای حقیقت تولید کنند.

فیلم کوارون نیز بدون توجه به گیشه و یا جوایز احتمالی اسکار در دو ماه آینده، به نیازهای سینمادوستان پاسخ می‌دهد.

کد خبر 13401

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز