همشهری آنلاین: "گالری 10" سال 90 را با نمایشگاههای انفرادی از سه هنرمند بین المللی آغاز خواهد کرد.

مجسمه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،عباس کیارستمی با مجموعه عکس جدیدش "دیوارها"،‌ پرویز تناولی با مجسمه‌های "هیچ" و افشین پیرهاشمی بعد مدتها با نقاشی‌های تازه‌اش "گمراهی ها" پیاپی و یکی پس از دیگری در گالری 10 از علاقمندانشان میزبانی می‌کنند.

عباس کیارستمی جمعه 23 اردیبهشت ماه جاری همزمان با ارائه مجموعه عکس تازه‌اش "دیوارها" در حالی به 10 خواهد آمد که این مجموعه در همین زمان در جشنواره "تصویر و زمین" کانادا ارائه می‌شود.

طبق اعلام برگزارکنندگان نمایشگاه؛دیوارهای کیارستمی مجموعه‌ای از عکس‌های دیوارهایی که هنرمند در سرزمین‌های مختلف دیده است و آن ها را با جزئیاتی که بر آنها دیده می‌شود با نگاه وی‍ژه خود ثبت کرده است: "یک پنجره،‌سایه یک درخت،‌ شاخه‌ای آویزان بر دیوار،‌لباسی رنگی که در آفتاب آویخته شده،‌ گچ‌ها و رنگ‌های ریخته و فرسوده دیوار،‌ نقش‌هایی را می‌سازند که دوربین کیارستمی روی آنها ثابت مانده است. چیزی که در همه تصویرها مشترک است نگاه هوشمندانه و هنرمندانه کیارستمی است که هر دیوار را همچون یک تابلوی نقاشی زیبا در برابر بیننده قرار می‌دهد.

این نمایشگاه تا هفته اول خرداد 90 روی دیوار گالری خواهد بود.

"هیچ" مجسمه‌های استاد پرویز تناولی،نمایشگاه بعدی گالری 10 است. پرویز تناولی دو سال پیش و بعد از 35 سال برای نخستین‌بار در گالری 10 نمایشگاه انفرادی برپا کرده که اینک با معروف ترین آثارش "هیچ" این نمایشگاه‌ها را تکرار خواهد کرد.

اما دیگر نمایشگاه گالری 10 که در پاییز 90 خواهد بود،‌ تازه‌ترین نقاشی‌های افشین پیرهاشمی نقاش 37 ساله ایرانی‌ است که در سال های 88 و 89 شمسی در حراج کریستی رکوردهای نیم میلیون دلاری برجای گذاشت.

افشین پیرهاشمی عنوان "گمراهی ها"‌را برای جدیدترین آثارش برگزیده است.

گفته می‌شود در نقاشی‌های فیگوراتیو او "زنان" سوژه های اصلی خواهند بود.

گالری 10 در میدان ونک،‌ خیابان خدایی (بیژن) خیابان نیروی انتظامی،‌بن بست ریاحی پلاک 2 واقع است.

 

کد خبر 133989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز