همشهری آنلاین: علی اکبر صالحی درمورد پیشنهاد تعطیل کردن سفارتخانه کشورهای بحرین و عربستان گفت : تعطیلی سفارتخانه پاک کردن صورت مساله است.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه که بعدازظهر دیروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد اینکه برخی درصدد به تعطیلی کشاندن سفارتخانه کشورهای بحرین و عربستان هستند، چیست؟ گفت: در این مورد اطلاعی ندارم اما باید بگویم که با تعطیلی سفارتخانه‌ها کاری پیش نمی‌رود.

وی یادآور شد: اگر مشکلی رخ داده باید آن مشکل را حل کرد درحالی که تعطیلی سفارتخانه پاک کردن صورت مسئله است.

وزیر امور خارجه در همین زمینه گفت: کانال سیاسی را باید حفظ کنیم و مذاکرات لازم را باید خیلی صریح انجام دهیم و بر اساس اصول روابط بین‌الملل و روابط بین دولت‌ها خواسته‌های خود را مطرح کنیم. بدون اینکه دخالتی در امور داخلی کشورهای دیگر داشته باشیم. ما به این اصول معتقدیم.

وی ادامه داد: مسائلی که پیش آمده به صورت صریح در میان می‌گذاریم کما اینکه این کار را کرده‌ایم و تعطیلی سفارتخانه به نظر نمی‌آید قدمی در جهت حل و فصل امور باشد.

احمدی نژاد به ترکیه می رود

صالحی در خصوص اولین سفر خارجی رئیس جمهور در سال جدید گفت: رئیس جمهور پذیرفته‌اند که در اجلاس کشورهای کمتر توسعه یافته که در ترکیه ظرف چند هفته آینده برگزار می‌شود شرکت کنند.

بزودی پاسخ نامه اشتون ارسال می شود

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا جوابی به نامه اشتون داده شده است یا خیر؟ تصریح کرد: بله، نامه‌ای از سوی خانم اشتون ارسال شده و جوابی تهیه شده که منتظر نظرات آقای رئیس جمهور هستیم که پس از دریافت نظرات آقای احمدی‌نژاد در خصوص این موضوع، از طریق آقای جلیلی نامه را ارسال خواهیم کرد.

 

کد خبر 133971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز