گروه شهری: همزمان با پایان طرح استقبال از بهار در پایتخت، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد:

با تلاش دست‌اندرکاران سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عملیات روسازی آسفالت در 3 محور بزرگراهی طرح استقبال از بهار، پس از 45 روز کار شبانه‌روزی با موفقیت کامل و با حجمی فراتر از احجام منظور شده در فاز نخست طرح پایان پذیرفت.سید مازیار حسینی در این باره گفت: طرح استقبال از بهار در قالب بهسازی و مرمت برخی بزرگراه‌های شهر تهران شامل بزرگراه‌های بسیج و آزادگان، بزرگراه شهید همت و بزرگراه نواب از پانزدهم اسفندماه 89 به‌مدت 45 روز تعریف و جهت اجرا به معاونت‌های مختلف شهرداری تهران ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، به‌ترتیب، معاونت‌های فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک و خدمات شهری عهده‌دار مدیریت طرح در محورهای مذکور شدند و توافق بر آن صورت گرفت که عملیات مربوط به مرمت روسازی در هر سه محورتوسط سازمان مهندسی و عمران شهـر تهـران انجام پذیرد. حسینی با اشاره به برآورد اولیه آسفالت ریزی در بزرگراه‌های تهران افزود: میزان اولیه برآورد آسفالت‌ریزی، مورد نیاز برای بزرگراه‌های یاد شده در فاز اول به‌ترتیب 16400 تن برای بزرگـراه‌ آزادگـان، 15200 تن برای بزرگراه شهید همت و 3250 تن برای بزرگراه نواب و در مجموع 34850 تن بود. وی اظهار داشت: اجرای عملیات در فاز اول ضمن آنکه در فاصله‌ای کوتاه‌تر از برنامه زمان‌بندی 45 روزه محقق شد، تا حجم 50 هزار تن (معادل 50 درصد بیشتر از برنامه‌ریزی اولیه) در فاز دوم ادامه یافت که این مهم با تلاش شبانه روزی و افزایش زمان شیفت کاری، ضمن حفظ الزامات و مشخصات فنی انجام پذیرفت.

انجام عملیات مرمت روسازی در فاز برنامه‌ریزی، عملیات اجرایی و ارزیابی به انجام رسیده است. حسینی در ادامه تصریح کرد: در فاز عملیات اجرایی، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حفظ زمان‌بندی و حتی عبور از آن انجام پذیرفت که در نهایت با به کار‌گیری 7 اکیپ کاری در محور آزادگان، 6 اکیپ کاری در محور همت و 2 اکیپ کاری در محور نواب عملیات اجرایی انجام شده 50 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های نظارتی انجام گرفته در این فاز شامل نظارت بر تولید از طریق کنترل آزمایشگاهی و نیز نظارت بر حمل و اجرا با کنترل دستورکارها و ماشین‌آلات عملیات اجرایی بود.

در این فاز مشکلات احتمالی موجود در پروژه‌ها طی بازدیدهای مداوم و با استناد به گزارش‌ها و شیت‌های آزمایشگاهی مشخص و اقدامات لازم برای رفع آنها صورت پذیرفت. حسینی همچنین گفت: در پایان عملیات مرمت روسازی بزرگراه‌های آزادگان ( حد فاصل میدان بسیج تا پل شهید کاظمی)، شهید همت ( حد فاصل بلوار پژوهش تا بزرگراه امام علی(ع)) و نواب ( حد فاصل پل حق‌شناس تا بهشت‌زهرا (س))، 5412 تن آسفالت در بزرگراه نواب، 24640 تن آسفالت در بزرگراه آزادگان و 20343 تن آسفالت در بزرگراه شهید همت مصرف شده تا وضعیت معابر در یک‌ششم از سطح کل بزرگراه‌های پایتخت سامان یابد.

کد خبر 133617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز