گروه اقتصادی: 150 نماینده مجلس در جلسه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار کاهش وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی شدند.

در این بیانیه از دولت خواسته شده است تا با درنظر گرفتن سیاست‌های منسجم و غیرمقطعی در بخش زمین و مسکن، تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های جاری و در جدی‌ترین شکل ممکن باقی ماندن در سطح اعتبارات عمرانی قانون بودجه مصوب سال 1385 کشور به کار گیرد، به نحوی که وابستگی بودجه عمومی دولت به درآمدهای ناشی از ارز نفتی نسبت به وضعیت فعلی به میزان معناداری کاهش یابد.

نمایندگان مجلس همچنین با بیان اینکه حجم وسیعی از هزینه‌هایی که منشأ کسری بودجه هستند، ریشه در بی‌انضباطی‌های مالی دارند، تاکید کردند که پیشنهادات مطروحه در لایحه بودجه نباید بر حجم توقعات عمومی بیفزاید و در عین‌حال باید همه راهکارهای منجر به بی‌انضباطی مالی در بودجه و در محتوای لایحه تقدیمی مسدود شود.

ارائه گزارش تفصیلی شرایط اقتصادی کشور و مقایسه آن با اوضاع اقتصادی بین‌المللی، همراه با بودجه سال 86 دیگر درخواست نمایندگان مجلس از دولت است.

نمایندگان مجلس در پایان اذعان داشته‌اند: از آنجا که بر اساس قانون اصلاح ماده 3 قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مصوب 1383 واردات بنزین تا پایان سال 1385 مجاز بوده و دولت متعهد بوده است راهکارهای ممکن و آمادگی لازم را برای وضعیت ناشی از ممنوعیت ورود بنزین فراهم سازد ضروری است لایحه بودجه با توجه به این قانون به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد.

ردیف‌های بودجه سال 86 روز چهارشنبه تعیین می‌شود

با اتمام بررسی تبصره‌های بودجه سال 1386 کل کشور در جلسات دیروز هیأت دولت، کار بررسی ردیف‌های بودجه سال آینده به روز چهارشنبه این هفته و پس از بازگشت رئیس‌جمهوری موکول شد.

معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهوری با بیان خبر فوق وبا اعلام اینکه دولت هنوز درباره نرخ بنزین در سال آینده تصمیم نگرفته است، اظهار داشت: چهارشنبه این هفته هیأت دولت در جلسه‌ای با حضور دکتر احمدی نژاد، ردیف‌های بودجه سال آتی کل کشور را نیز بررسی خواهد کرد.

به گزارش مهر، سید احمد موسوی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با رد ادعای تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال آینده به نهاد قانونگذاری، گفت: آنچه بر عهده دولت است، تقدیم این لایحه تا آخر ماه جاری به مجلس است که این کار صورت می‌گیرد و یکشنبه هفته آینده، رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 86 را تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.

کد خبر 13360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز