همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری بعد از اجرای تور نوروزی در چند شهر آمریکا با دریافت نشان ویژه از شهرداری سان‌فرانسیسکو به کار خود پایان داد.

pournazeri-neshan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، کیخسرو پورناظری با اعلام این خبر افزود: این نشان به دلیل فعالیت فرهنگی گروه شمس در عمر 30ساله خود و معرفی جشن بزرگ ایرانی نوروز در آمریکا به این گروه تعلق گرفته‌ است.

در این نشان که از طرف شورای شهر و منطقه سان‎فرانسیسکو به گروه شمس اهدا شده‌ است، با اشاره به خدمات برجسته کیخسرو پورناظری آمده است: با تحسین تعهد مستمر گروه شمس به دلیل تلاش برای رسیدن به جایگاه یکی از بهترین گروه‌های روی صحنه ایران، برای اشاعه فرهنگ ایرانی در جهان با استفاده از سازهای گوناگون و سبک متمایز در تدوین موسیقی برای همگان، شورای شهر و منطقه سان‎فرانسیسکو نشان لیاقت را با سپاس تقدیم می‌کند.

به گفته آهنگساز گروه شمس، اجرای این کنسرت با استقبال خوب تماشاگران ایرانی مواجه شد به طوری که 2هزار نفر از این کنسرت در شهر لس‎آنجلس دیدن کردند.

در این تور آثاری از ساخته‌های کیخسرو، طمهورث و سهراب پورناظری با آواز علیرضا قربانی اجرا شد. سال گذشته این کنسرت به مناسبت سی‌امین سال تاسیس گروه شمس در بابل و تهران به روی صحنه رفت و از 14 اسفند تور کنسرت نوروزانه در شهرهای لس‎آنجلس، مینه‌سوتا، واشنگتن، نیویورک، سان‎فرانسیسکو، شیکاگو و اروین ادامه یافت.

این نشان به کیخسرو پورناظری (آهنگ‎ساز و سرپرست گروه)، طهمورث و سهراب پورناظری (آهنگ‎سازان)، علیرضا قربانی (خواننده)، حمیدرضا نقوی، ندا خاکی، شهاب پارنج، حسین ذهاوی، سحر افشار (نوازندگان گروه شمس) اهدا شد

کد خبر 133270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز