یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: «آنقدر در شهرمان تابلو شده بودم که از هر جا عبور می‌کردم پلیس به من مظنون می‌شد برای همین به تهران آمدم و دزدی هایم را در اینجا ادامه دادم.»، این ادعای سارقی است که به اتهام جیب بری دستگیر شده است.

متهم

ماجرا از صبح دهم فروردین امسال و هنگامی آغاز شد که ماموران گشت کلانتری112 ابوسعید هنگام گشتزنی در تقاطع خیابان مولوی، متوجه درگیری 2مرد با یکدیگر شدند و هنگامی که آنها درباره درگیری‌شان توضیح خواستند، یکی از آنها گفت: «این مرد یک جیب بر است که گوشی تلفن همراه مرا سرقت کرده است». با ادعای این مرد ماموران اقدام به بازرسی بدنی متهم کردند و گوشی تلفن همراه مرد شاکی را در جیب لباس او پیدا کردند.

با انتقال شاکی و متهم به کلانتری، مرد شاکی به ماموران گفت: در تقاطع خیابان مولوی و ولیعصر، هنگامی که قصد سوار شدن به اتوبوس تندرو را داشتم ناگهان یکی از مسافران به من نزدیک شد و با نشان دادن متهم به من گفت که او از جیبم سرقت کرده است، بلافاصله جیبم را گشتم و متوجه شدم گوشی تلفن همراهم به سرقت رفته است بنابراین با راهنمایی همان مسافر، سارق را تعقیب کرده و او را چند متر آن‌طرف‌تر دستگیر کردم. با تشکیل پرونده و به دستور قاضی ذکیپور- بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران- کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به بررسی پرونده این متهم پرداختند و در نخستین قدم از طریق بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار دریافتند که متهم دستگیرشده یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و کیف قاپی است که پیش از این نیز بارها به اتهام جرایم مختلف از جمله سرقت دستگیر و روانه زندان شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد از سال 61تا‌کنون 18سابقه دارد.

با بازجویی از متهم، وی به ماموران گفت: تا 3سال قبل اقدام به سرقت و جیب بری می‌کردم و به همین اتهام بارها توسط مأموران دستگیر شده‌ام، به همین دلیل سوابقم در شهرستان محل زندگی‌ام آنقدر زیاد شده بود که چهره من برای تمامی مأموران شناخته شده بود و با دیدن من در خیابان‌های سطح شهر به من مظنون می‌شدند، زمانی که دیگر نتوانستم به سرقت‌های خود در شهرستان ادامه دهم تصمیم گرفتم به تهران بیایم و به سرقت‌های خود در این شهر ادامه دهم. متهم درباره انگیزه خود برای سرقت‌ها گفت: سال‌ها‌ست که به خاطر تامین هزینه اعتیادم به تریاک مجبور به سرقت شده‌ام اما از مدتی قبل به خاطراعتیاد به شیشه مجبور شدم که سرقت هایم را افزایش دهم.

سرهنگ حسین خان بابایی- رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: براساس اعترافات متهم، مشخص شد وی درمحدوده خیابان‌های راه‌آهن، مولوی و ولیعصر، به بهانه سوارشدن به اتوبوس‌های تندرو، به طعمه‌های خود نزدیک‌می‌شده وبا استفاده از شلوغی ایستگاه اتوبوس، اقدام به سرقت می‌کرده است. سرهنگ حسین خان بابایی، ادامه داد: با توجه به شیوه وشگرد ارتکاب سرقت‌ها از سوی متهم و احتمال افزایش مالباختگانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده است و تمامی مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند، برای طرح شکایت و پیگیری ماجرا به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

کد خبر 133269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز