یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه‌ای موافقت کردند که با اجرای آن سازمان پست جمهوری اسلامی ایران تشکیل و جایگزین شرکت پست می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی لایحه تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار داشتند که با 142 رای موافق، 9 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر با کلیات آن موافقت کردند. 34 نماینده حاضر در صحن مجلس نیز در این رای گیری شرکت نکردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس در بررسی جزئیات و تصویب ماده این لایحه مقرر کردند به منظور انتزاع و انتقال وظایف و فعالیتهای شبکه های اصلی تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پایه پستی از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، "سازمان پست جمهوری اسلامی ایران" وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود.

بر اساس تبصره یک این ماده واحده اساسنامه سازمان یاد شده ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط دولت تهیه و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

طبق تبصره 2 این ماده واحده نیز کلیه وظایف تصدی گری حوزه فعالیتهای پستی در کشور غیر از وظایف حاکمیتی سازمان یاده شده مطابق با قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25/3/1387 انجام می شود.

 

کد خبر 133238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز