همشهری آنلاین: داوود تک‌فلاح با بیان اینکه امسال با ادغام سازمان‌های ملی جوانان و تربیت‌بدنی و تشکیل «وزارت ورزش و جوانان»، تعاملات خود را با این وزارتخانه ادامه خواهیم داد، گفت: هم‌چنین آماده تعامل با نهادهای مختلف جهت برگزاری فعالیت‌های قرآنی نوجوانان هستیم.

قرآن

داوود تک‌فلاح، معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرانی ایران‌(ایکنا) اظهار کرد: با توجه به سند راهبردی سازمان دارالقرآن‌الکریم، بزرگ‌ترین دغدغه ما ایجاد تعامل میان سازمان دارالقرآن‌الکریم با سایر سازمان‌ها و نهادها است تا بتوانیم از امکانات و توانمندی‌هایی که در سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها وجود دارد، استفاده کنیم.

معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه با بیان اینکه در سال جاری بیش از پیش از ظرفیت سایر سازمان‌ها و نهادها استفاده خواهیم کرد، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که در سال گذشته با سازمان ملی جوانان داشتیم، 14 طرح را برای کودکان و نوجوانان زیر 15 سال و نوجوانان 15 تا 18 سال اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز به دنبال آن هستیم تا طرح‌های سال گذشته را اجرا کرده و تعدادی طرح جدید را با کمک وزارت ورزش و جوانان اجرایی کنیم، به بحث بلاتکلیفی سازمان ملی جوانان اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که تکلیف سازمان ملی جوانان مشخص شود با تبدیل شدن این سازمان به وزارتخانه و تعیین وزیر برای آن ما نیز پی‌گیری‌های لازم برای اجرای طرح‌های خود را دنبال خواهیم کرد.

تک‌فلاح در این بخش از سخنان خود به برخی برنامه‌های اجرا شده با همکاری سازمان ملی جوانان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های فرهنگی ـ هنری با محوریت قرآن از جمله برنامه‌هایی بود که سال گذشته برای کودکان و نوجوانان انجام شد و البته با مشخص شدن وضعیت سازمان ملی جوانان، امسال نیز تلاش داریم تا این برنامه را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی قرآنی، داستان‌گویی قرآنی، جمع‌خوانی قرآن، تواشیح، سرود قرآنی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید و صوت و لحن پایه و تکمیلی از دیگر برنامه‌های ما در سال گذشته بود که امسال نیز این برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

داوود تک‌فلاح به کتابت قرآن از سوی نوجوانان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح کتابت قرآن سال گذشته با دربرگیری 15 داستان و 15 تصویرگری انجام شد که این طرح نیز امسال اجرایی خواهد شد.

معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقران‌الکریم با یادآوری تعامل سازمان دارالقرآن‌الکریم با سایر سازمان‌ها ادامه داد: طی تعاملاتی که با سایر سازمان‌ها از جمله سازمان ملی جوانان خواهیم داشت، ما از ظرفیت‌های استانی آنان و هم‌چنین برخی هزینه‌های آنان برای اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کنیم و ظرفیت‌های خود را نیز در اختیار آنان برای اجرای برنامه‌های استانی قرار خواهیم داد. 

کد خبر 133235
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز