مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح تفصیلی در تهران گفت:

طرح تفصیلی جدید تهران در واقع یک تجربه ملی است که در تهیه و تدوین آن بخش عمده بدنه کارشناسی کشور و جامعه مهندسی کشور و دست‌اندرکاران مدیریت و برنامه‌ریزی شهری در آن نقش داشته‌اند.محمدهادی ایازی افزود: این سند مدیریت قطعا طی دوره‌های خاص نیاز به ارزیابی و تحلیل تجربه‌ها دارد تا به‌صورت یک برنامه روز آمد عمل شود.

وی یکی از دستاوردهای مهم طرح تفصیلی جدید تهران را زیست پذیری تهران دانست و کیفی‌سازی‌ زندگی را از جمله دلایل اجرای طرح تفصیلی عنوان کرد. ایازی اظهار داشت: بهبود زیست شهری شهروندان، هدف اساسی اینگونه طرح‌هاست. در طرح تفصیلی فقط کالبد شهری مد نظر نیست.

وی با اشاره به لایه‌های مختلف طرح اظهار داشت: نقشه تفصیلی تهران دارای لایه‌های مختلفی است که اگر چه ظاهرا ناظر و راجع به کالبد شهر است ولی بهبود و ارتقای شاخصه‌های کالبدی به‌طور حتم در ارتقای شاخصه‌های زندگی شهری مؤثر است. مثلا در یک لایه این طرح به معابر شهری پرداخته شده است که معابر تا 6 متری را در بر می‌گیرد.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، اگر ما موفق به ساماندهی همین معابر شویم حتما در روحیه شهروندان و بهبود زندگی شهری مؤثر است. اگر شهروند ما از معابر مناسب و تمیز و فضای سبز و تجهیزات شهری و پارکینگ به اندازه کافی برخوردار باشد، قطعا در روحیه، نشاط و شادابی آنان مؤثر خواهد بود.

کد خبر 133181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز