همشهری آنلاین: در رتبه بندی شرکت‌های فن‌آوری و مراکز داده از نظر سازگار بودن با محیط زیست، شرکت اپل در آخرین رتبه قرار گرفته‌است.

apple greenpeace list

به گزارش گاردین، این لیست که توسط گروه صلح سبز منتظر شده نشان می‌دهد مراکز داده اپل به شدت برای تأمین برق خود وابسته به سوخت‌های فسیلی است.

نام این گزارش "Greenpeace’s Report: How Dirty is Your Business" است و نشان می‌دهد مرکز داده جدید شرکت اپل در کارولینای شمالی آنقدر ناسازگار با محیط زیست است که برق لازم برای کارکرد آن معادل برق مصرفی 80 هزار منزل است. 62 برق این مرکز داده توسط نیروگاه‌های سوخت فسیلی و 32 درصد توسط نیروگاه برق هسته‌‌ای تأمین می‌شود.

در ایالات متحده شرکت‌ها ملزم به فاش کردن اطلاعات محیط زیستی فعالیت‌های خود نیستند ولی انتشار عمومی این گزارش از سوی صلح سبز امیدها برای واکنش بیشتر به آلوده ساختن محیط زیست توسط شرکت‌ها را افزایش داده‌است.

در این گزارش از انتهای لیست به ترتیب اپل با 54.5 درصد، فیس‌بوک با 53.2 درصد، آی‌بی‌ام با 51.6 درصد، اچ پی با 48.4 درصد و توییتر با 42.5 درصد بیشترین وابستگی به برق تولید شده از سوخت‌های فسیلی را داشتند.

از طرفی برترین شرکت‌های فن‌آوری از نظر سازگار بودن با محیط زیست و دارا بودن کمترین وابستگی به سوخت فسیلی به ترتیب یاهو، گوگل و آمازون بودند.

با افزایش توسعه مفهوم پردازش ابری شرکت‌ها نیازمند ساخت مراکز داده بزرگتر هستند. در حال حاضر بین 1.5 تا 2 درصد مصرف برق جهان صرف کار مراکز داده می‌شود و این میزان در 10 سال آینده به چهار برابر خواهد رسید.

کد خبر 133158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز