مهدی‌ربوشه: ‌وقتی در بازی پرسپولیس با ذوب آهن 90 دقیقه روی نیمکت نشست و از جایش تکان نخورد و سکوت کرد و البته مثل همیشه هم کنار زمین نیامد تا علاقه‌اش به سرمربیگری را ضمن حرف زدن با بازیکنان نشان دهد، کمتر فردی پیش‌بینی می‌کرد که تا جدایی‌اش از نیمکت پرسپولیس چند روزی بیشتر باقی نمانده است.

چند روز بعد از آن پیروزی در کارگران این اتفاق اما رخ داد. حمید استیلی در غیاب سرمربی ترکیه‌ای پرسپولیس بر سر تمرین این تیم در کارگران حاضر نشد و حالا  در شرایطی که شواهد و قرائن از قهر و اعتراض این مربی نسبت  به رفتارهای دنیزلی خبر می‌دهد، برخی منابع خبری اصل داستان را طور دیگری فاش می‌کنند و می‌گویند: قضیه این است که دنیزلی دیگر استیلی را نمی‌خواهد و به همین دلیل در جلسه‌ای قبل از سفر به ترکیه محمدحسن انصاری‌فرد را از تصمیم خود آگاه ساخته است.

مدیرعامل این باشگاه اما در مواجهه با تصمیم سرمربی ترکیه‌ای خواستار حل این  مشکل شده است. اما از قرار معلوم دلخوری و ناراحتی دنیزلی از استیلی وسیع‌تر از اصرار انصاری‌فرد است به طوری که در خصوص کنار گذاشتن استیلی هشدار جدی  داده است.  با این هشدار که به تهدید هم بی‌‌شباهت نیست، موضوع اختلاف میان این سرمربی با استیلی سرانجام معلومی خواهد داشت؛ جدایی استیلی.

علل بروز اختلاف میان حمید استیلی و مصطفی دنیزلی اما توسط جریان‌های مختلف به اشکال متفاوتی مطرح شده است.  طوری که عده‌ای رفتارهای نامناسب دنیزلی را باعث قهر کمک مربی پرسپولیس می‌دانند و عده‌ای هم از عدم تمایل دنیزلی نسبت به همکاری با استیلی سخن می‌گویند. خود استیلی در این باره گفته است: «کاش دنیزلی مشکل را مستقیما با خود من در میان می‌گذاشت.» این اظهارنظر نشان می‌دهد که استیلی نسبت به وجود یک مشکل آگاهی دارد که خیلی‌ها آن را با روابط صمیمانه استیلی و آری‌هان بی‌ارتباط نمی‌دانند.  ارتباطی که پیشتر از اینها دنیزلی در خصوص آن هشدارهایی را به دستیار خود داده بود. استیلی در پاسخ به این سوال که آیا رابطه دوستانه تو  با آری‌هان باعث ناراحتی دنیزلی شده تاکید کرده است: «برای ارتباط با  دیگران از کسی اجازه نمی‌گیرم به همین دلیل هم رابطه‌ام را دوستانه‌تر از قبل دنبال می‌کنم.»

این ارتباط دوستانه اما دلیل مشخصی دارد. علتی که خود استیلی هم آن را به صراحت اعلام می‌کند. کمک‌مربی پرسپولیس قرار است با استفاده از این ارتباط صمیمانه به انگلیس سفر کند تا در آرسنال دوره مربیگری ببیند.
استیلی در مقام قدردانی از آری‌هان تصریح کرده است: «از او ممنون هستم که این فرصت را برایم فراهم کرده است.» اما دلیل دیگری هم در خصوص این اختلاف مطرح شده است. گفته می‌شود دنیزلی به شدت از استیلی دلخور است و این ناراحتی نه به خاطر ارتباط او با آری‌هان بلکه به دلیل عزم استیلی برای خنثی کردن بار مدیریتی پیرمرد ترک نزد بازیکنان پرسپولیس است. چراکه استیلی هر بازیکنی که دنیزلی نسبت به او برخورد انضباطی از خود نشان می‌دهد را به طرف خود جذب می‌کند و این البته به تشکیل باند ضددنیزلی در درون تیم کمک کرده است.

مربی مورد غضب قرار گرفته سرخ‌پوشان پایتخت در گفت‌وگو با یکی از دوستان خود ضمن انتقاد از رفتارهای دنیزلی به طور تلویحی این داستان را مورد تایید قرار داده و گفته است: «دنیزلی از من چه می‌خواهد؟ چطور باید با کریم باقری برخورد کنم؟ او دوست قدیمی و همبازی من است.»استیلی اما در حالی سعی می‌کند رفتارهای نامناسب دنیزلی با  بازیکنان را علت اصلی قهر خود نشان دهد که یک منبع خبری می‌گوید: «او دو روز پیش با چند واسطه قصد داشته با دنیزلی گفت‌وگو کند که البته موفق به انجام این کار نشده است.»

حمید استیلی همچنین در ادامه این ماجرا از رفتارهای دنیزلی گفته و تاکید کرده است که ایشان برخورد بسیار بدی با من دارد. بد حرف می‌زند و به من می‌گوید چرا رابطه تو با آری‌هان خوب است؟
در صورت صحت این حرف‌ها سکوت کمک مربی پرسپولیس طی هفته‌های گذشته نسبت به رفتارهای به قول استیلی تند دنیزلی چه علتی داشته است و این اعتراض چرا بعد از تصمیم سرمربی ترکیه‌ای این تیم مبنی بر نخواستن استیلی مطرح می‌شود؟
در هر حال دنیزلی مسئولان باشگاه را از تصمیم قاطعانه خود باخبر ساخته و گفته است که به هیچ عنوان استیلی را نمی‌خواهم.

مدیرعامل این باشگاه هم که مصرانه به حل این اختلاف می‌اندیشد طبق آخرین خبرها با مقاومت دنیزلی روبه‌رو شده است.«دنیزلی باید رفتارش را تغییر بدهد»؛ این جمله معروف استیلی طی یکی دو روز اخیر است.


آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس حکایت از این دارد که انصاری‌فرد در تمرین پرسپولیس حضور داشته و از دنیزلی خواسته تا استیلی را در تمرین بپذیرد که وی با این پیشنهاد مخالفت کرده و در پاسخ به خبرنگاران گفته است: بهتر است استیلی به کلاس مربیگری برود و بر دانش خود بیفزاید. فعلاً گزینه‌ای برای مربیگری پرسپولیس مطرح نشده است و تلاش‌های انصاری‌فرد برای بازگشت استیلی ادامه دارد.

کد خبر 13272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز