رهبر معظم انقلاب با تصمیم رئیس‌جمهور در پذیرش استعفای وزیر اطلاعات مخالفت کرد.

در ساعت بیست و یک دقیقه شب گذشته سایت رئیس جمهوری از استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و موافقت محمود احمدی‌نژاد با این استعفا خبر داد که بلافاصله در رسانه های خبری منتشر شد. اما ساعتی بعد خبرگزاری های مهر و فارس این خبر را از روی خروجی های خود حذف کردند و در ساعت بیست و دو و چهار دقیقه ابتدا خبرگزاری فارس و سپس خبرگزاری های مهر و ایسنا خبر ماندنی شدن مصلحی در پست وزارت اطلاعات در پی مخالفت رهبر معظم انقلاب با تصمیم رئیس جمهور در پذیرش استعفای وزیر اطلاعات را منتشر کردند. آن گونه که فارس خبر داد، پس از آنکه سایت‌های متعلق به دولت از پذیرش استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط احمدی‌نژاد خبر دادند، وی به دلیل مخالفت مقام معظم رهبری با کناره‌گیری‌اش در وزارت اطلاعات ماندنی شد. این در حالی است که تا لحظه مخابره این خبر، هنوز خبر موافقت رئیس‌جمهور با استعفای مصلحی، در صفحه اول سایت رسانه های دولتی مانند ایرنا قابل رویت بود. مصلحی در هفته گذشته پس از انتصاب علی اکبر جوانفکر به سمت مدیرعاملی موسسه ایران از هیات امنای این موسسه نیز کنار گذاشته شده بود.


در خبر منتشره پیش از مخالفت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور در نامه ای ضمن پذیرش استعفای وزیر اطلاعات با استناد به اصل 135 قانون اساسی، در حکمی وی را به عنوان «مشاور رئیس‌جمهور در امور اطلاعاتی» منصوب کرده بود. مصلحی در تاریخ 12 شهریور ماه سال 88 در کابینه دولت دهم با 194 رای موافق در ردیف هشتم وزرا از لحاظ آرای موافق منتخبان ملت قرار گرفت. او تاکنون 17 ماه در پست وزیر اطلاعات خدمت کرده است. در دوره وزارت او عبدالمالک ریگی سرکرده گروه جندالشیطان در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به سزای اعمال تروریستی خود رسید.

همچنین در ماه آخر سال گذشته رهبر معظم انقلاب در مجموعه وزارتخانه حضور پیدا کرد و در بازدید از وزارت اطلاعات ضمن حضور در نمایشگاه فعالیت‌ها و پیشرفت‌های مختلف سربازان گمنام امام زمان(عج) در جریان کیفیت و چگونگی اقدامات جدید این وزارتخانه و ابعاد مختلف فعالیت‌های اطلاعاتی حاصل شده قرار گرفتند. در ضمن این بازدید رهبر معظم انقلاب در سخنانی در میان 10 توصیه ویژه و خاص خود، به این نکته اشاره کردند که اگرچه مدیران مجموعه وزارت اطلاعات از سوی دولت انتخاب می‌شوند اما اطلاعات و اقدامات این وزارتخانه مربوط به کل کشور است و از این رو نباید به جریانات، احزاب و افراد سیاسی تمایل پیدا کند و بلکه همواره در مسیر ولایت و انقلاب اسلامی حرکت نماید.

در همین راستا حیدر مصلحی در روز 14 اسفند در یادداشتی درباره حضور رهبری در این وزارتخانه نوشت: «در مجموع تلقی و برداشت مقام معظم رهبری این بود که مجموعه وزارت اطلاعات در مقابله با فتنه موفق عمل کرده است که این فرمایش معظم له مدال افتخاری بر سینه سربازان گمنام امام زمان(عج) بود.» او در ادامه با امید نسبت به چشم انداز آینده فعالیت در این وزارتخانه ادامه داد: «بدون شک با حضور مقام عظمای ولایت در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات، انرژی مضاعفی به مجموعه وزارت اطلاعات دمیده شده است و انشاءالله این مجموعه با بهره‌گیری از توصیه‌های معظم‌له، آینده‌ای رو به رشد و توسعه و غلبه بر سرویس‌های اطلاعاتی را پیش رو خواهد داشت.»حال باید منتظر ماند و از اخبار دقیق تر تغییر مصلحی از سوی رئیس‌جمهور و مخالفت رهبرمعظم انقلاب در روزهای آینده مطلع شد.

کد خبر 132638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز