شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مهم‌ترین رویداد سینما، در هفته‌ای که گذشت، اعلام فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود.

در 25 فیلم بخش مسابقه حضور سه نسل فیلمسازی جالب توجه است. از کارگردانانی که سابقه فعالیت‌شان به سالهای قبل از پیروزی انقلاب بازمی‌گردد، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و خسرو سینایی در جشنواره امسال حضور دارند.

نسل میانی فیلمسازان نیز که از دهه 60 تا اواسط دهه 70 کارگردانی را آغاز کردند با 13 فیلم حضور پررنگی در جشنواره بیست و پنجم دارند.کارگردانانی چون کیومرث پور  احمد،فریدون جیرانی، مهدی عسگر پورو ...

نسل تازه سینماگران هم حضور چشمگیری در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره امسال دارند که تعدادی از آنها فیلم اولی هستند. جالب اینکه در هفته گذشته شاهد دو اظهار نظر متفاوت از سوی دو عضو هیات انتخاب فیلمها بودیم.

یدالله صمدی از کیفیت نازل اغلب فیلمها ابراز نارضایتی کرد. در حالی که چند روز بعد احمد امینی دیگر عضو هیات انتخاب گفت: از میان 99 فیلمی که متقاضی حضور در جشنواره امسال بودند، آثار باکیفیت و شاخص زیادی وجود داشت.

در شرایطی که زمان زیادی تا آغاز برگزاری جشنواره فیلم فجر نداریم، فیلمهای روی پرده با استقبال نسبتا سرد تماشاگران مواجه شده‌اند. «تله» ساخته سیروس الوند این روزها صدرنشین جدول گیشه است. این فیلم با اتکا به حضور بازیگرانی چون گلزار، مهناز افشار و امین حیایی تاکنون نزدیک به 280 میلیون فروخته است.

«رؤیای خیس» کار پوران درخشنده که به تازگی جایگزین « م. مثل مادر» شده، چندان مورد استقبال قرار  نگرفته و فروش یک هفته اول‌اش به 30 میلیون هم نرسید.

«بی وفا » با افت فروش روزانه مواجه شده و فیلمهای «ستاره است»،« گیس بریده» و« این جا چراغی روشن است»، و« کودک» و «سرباز» هم فروش جالب توجهی ندارند. ضمن این که از اواخر هفته گذشته« زمستان است» ساخته رفیع پیتز هم در سه سالن به نمایش درآمد.

کد خبر 13236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز