گروه حوادث: اگر پلیس برزیل، در روزهای بعد از قتل عام مدرسه‌ای در شمال ریودوژانیرو، تحت فشار افکار عمومی و مطبوعات قرار داشت اکنون با این مشکل مواجه است که خانواده عامل این جنایت، جسد وی را تحویل نمی‌گیرند.

حوادث تیراندازی

پنجشنبه گذشته درحالی‌که دانش‌آموزان مدرسه « تاسو دا سیلوریا» در منطقه ریلنگو در شمال ریودوژانیرو - پایتخت برزیل - در انتظار آغاز کلاس‌ها بودند ناگهان صدای شلیک گلوله در ساختمان مدرسه پیچید. زمان زیادی نگذشت که دانش‌آموزان نوجوان و مسئولان مدرسه، وحشتزده متوجه شدند که مرد جوانی درحالی‌که 2 اسلحه در دست دارد، دانش‌آموزان را هدف گلوله قرار می‌دهد. دانش‌آموزان با اطلاع از این موضوع، وحشتزده و هراسان از اتاقی به اتاق دیگر می‌دویدند تا از مرگ بگریزند. صدای شلیک گلوله‌ها هنگامی که مرد جوان به طبقه دوم رسید بیشتر شد. تیرانداز به‌صورت رگبار و بدون هدف به سوی دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه شلیک می‌کرد اما درحالی‌که سایه مرگ روی سر همه دانش‌آموزان مدرسه پهن شده بود ناگهان صدای شلیک گلوله‌ها قطع شد. زمان زیادی طول نکشید که بچه‌ها متوجه شدند تیرانداز هدف گلوله پلیس قرار گرفته و سپس خودکشی کرده است.

دانش‌آموز سابق

پلیس برزیل، مرد تیرانداز را به‌عنوان ولینگتون دی اولیوریا 23 ساله شناسایی کرده است. او دانش‌آموز سابق همان مدرسه بوده و هنگام ورود به مدرسه، به مسئولان گفته است که قصد دارد در جمع دانش‌آموزان سخنرانی کند. به گزارش سی‌ان‌ان، جوان تبهکار پس از ورود به مدرسه، ناگهان 2 اسلحه خود را در دست گرفته و اقدام به شلیک به سوی دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه کرده است.

انگیزه، هنوز نامشخص است

درحالی‌که یک هفته از وقوع این حادثه می‌گذرد، هنوز کارآگاهان جنایی پلیس سائوپائولو موفق نشده‌اند سرنخی درباره انگیزه مرد جوان از این جنایت به دست بیاورند. اما به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان پلیس سائوپائولو، تا‌کنون 2 نفر در رابطه با فروش اسلحه به این نوجوان جنایتکار دستگیر شده‌اند. بنا بر این گزارش، نخستین کسی که در این رابطه دستگیر شده،‌مردی به‌نام سوآز دی‌لاسناست که یک فروشنده اسلحه را به وی معرفی کرده و به او گفته که می‌تواند از این مرد هر نوع اسلحه‌ای را بخرد. دومین فردی که بازداشت شده، ایسایاس دی سوآز، یک قاچاقچی اسلحه است که اسلحه کالیبر 32 و اسلحه رولور 38 را به مرد جوان فروخته است. هردو متهم در بازجویی‌ها گفته‌اند اگر می‌دانستند که مرد جوان قصد دارد چنین جنایتی را رقم بزند هرگز به او اسلحه نمی‌فروختند.

کسی جسد را تحویل نمی‌گیرد

در همین حال، پلیس برزیل اعلام کرد با گذشت چند روز از وقوع این جنایت، هیچ کدام از اعضای خانواده این جوان تبهکار برای تحویل گرفتن جسد او نیامده‌اند و اگر تا 15 روز، کسی برای گرفتن جسد نیاید آن‌را به خاک می‌سپارند.

کد خبر 132306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز