مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌‌دهد مادران جوان گرایش دارند که نسبت به همسا‌لان‌شان که بچه ندارند،‌ وزن بیشتری داشته باشند، و آنها همچنین مقدار بیشتر چربی‌های اشباع‌شده، نوشیدنی‌های شیرین و کالری زیاد مصرف کرده بودند.

food

به گزارش هلث‌دی بررسی‌های داده‌های به دست آمده پروژه EAT (خوردن و فعالیت در نوجوانان و بزرگسالان جوان) بوسیله پژوهشگران از دانشگاه مینه‌سوتا بر ارتباط میان وضعیت والدین، مصرف غذا، فعالیت جسمی و شاخص توده بدنی (BMI) در 838 و 682 مرد و زن با میانگین 25 سال متمرکز بود.

با اینکه پدران فرزند‌دار هم سنگین‌ وزن‌تر از همسالان بدون فرزندشان بودند، مادارن میزان BMI بسیار بالاتری داشتند،‌و هم مادارن و هم پدران به میزان کمتری ورزش می کردند.

اما علیرغم این مصرف بیشتر چربی، قند و کالری، مادران جوان میوه،‌ لبنیات، غلات کامل و کلسیم بیشتری نسبت زنانی که مادر نشده بود، دریافت نمی‌کردند.

سرپرست این بررسی،‌ جریکا برج گفت این مادران ممکن است به نادرستی فکر کنند نسبت به پدران میزان کالری بیشتری را ضمن انجام وظایف مراقبت از کودکان می‌‌‌‌سوزانند، و این امر به سنگین‌تر شدن آنها نسبت به شوهران‌شان بینجامد.

پیامدهای بارداری بر بدن نیز ممکن است نقشی در این تفاوت میان زنان و مردان بچه‌دارشده داشته باشد.

کد خبر 132218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز