سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

اگر همین که پایتان را از در خانه‌ بیرون گذاشتید، کلی دسته‌گل و برگ‌های پرپر آنها را جلوی در مشاهده کردید، ذوق‌زده نشوید و زود قضیه را رمانتیک نکنید.

گل پرپر

به‌احتمال زیاد از این به بعد جلوی ساختمان‌تان قرار است پاتوق گل‌فروشان دوره‌گرد شود. با پاتوق کردن آنها هم نتیجه ماجرا مشخص است؛ از این پس شاهد مواردی همچون التماس‌های هر روزه گل‌فروش به شما برای خرید گل، انتظار همسرتان برای برگشتن با گل به خانه، تشدید ترافیک در محله شما، روبه‌رو شدن هر روزه شما با کلی گلِ پژمرده و پرپرشده جلوی در خانه و شاید هم مبتلا‌شدن به بیماری‌های پوستی به‌خاطر نگهداری دسته‌گل‌ها توسط گل‌فروش موردنظر در جوی آب خیابان خواهید بود. این در حالی است که اگر موضوع را هرچه سریع‌تر به مرکز 137‌اطلاع دهید دیگر با چنین مشکلاتی در محله خود روبه‌رو نخواهید شد و تمام موارد یاد‌شده نیز تعدیل می‌شوند.

سمساری سیار

این روز‌ها کنار سطل‌های مکانیزه زباله، از شیر‌ِمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. گاهی حس می‌کنیم یک سمساری سیار آمده کنار سطل‌ها بساط کرده است. در این محدوده از یخچال و کمد گرفته تا همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید مبلمان و غیره پیدا می‌شود. البته در این تصویر صاحب مبلمان، زحمت رفتن تا نزدیک سطل مکانیزه را هم نکشیده و وسایلش را همانجا در پیاده‌رو رها کرده است. به گفته شهروندی که این تصویر را برای ما ارسال کرده رهگذران هنگام تردد از این پیاده‌رو با مشکل مواجه می‌شده‌اند و زمزمه‌کنان مسیر دیگری را در پیش می‌گرفته‌اند. از سوی دیگر کودکان نیز در این مواقع کنجکاو شده و گاهی هوس می‌کنند با این وسایل چوبی به اصطلاح کمی آتش بسوزانند. به هر حال بد نیست بدانیم که رفتار‌هایی از این دست مصداق نقض کردن قانون و اخلاق شهروندی است. علاوه بر این چنانچه ماموران نیز با این تخلف روبه‌رو شوند به‌طور حتم عاملان آن‌را جریمه خواهند کرد.

عینک اینترنتی

برای هر رهگذری ارتباط مستقیم آب و هوا با بساط فروشندگان عینک‌های آفتابی ثابت شده است به طوری که به‌محض طی‌شدن فصل زمستان فقط در یک خیابان اصلی شهر‌ چندین و چند بساط فروشندگان عینک‌های آفتابی مشاهده می‌شود؛ عینک‌هایی که اغلب آنها به دلیل غیراستاندارد بودن، روی سلامتِ بینایی کسی که از آن استفاده می‌کند تاثیر منفی می‌گذارد؛ عینک‌های چینی که کپی انواع اصل بوده و بسیاری از خریداران نیز فقط به ظاهر آن اهمیت می‌دهند. برخی تبلیغات نیز در نوع خود حسابی دیدنی هستند. برای نمونه یکی می‌گوید عینک‌ مخصوص کار با رایانه و با چند تبلیغ دهن‌پر کن و به اصطلاح بامزه رهگذران را به سمت خود جلب می‌کنند. به هر حال برای خرید عینک‌ آفتابی یا عینک ویژه کار با رایانه بهتر است حتما با چشم‌پزشک مشورت کنید.

آبخوری بدون لیوان

به محض گرم شدن هوا دوباره سر و کله آبسرد‌کن‌ها کنار خیابان‌ها پیدا می‌شود و مردم با هر بار آب خوردن، اموات کسی را که این دستگاه را کنار خیابان نصب کرده دعا می‌کنند. اما بد نیست از زبان شهروندان یک نکته را برای آنها که قصد این کار خیر و انسان‌دوستانه را دارند یادآوری کنیم. برای نمونه چنانچه کنار آبخوری لیوان‌های یکبار‌مصرف هم گذاشته شود دیگر کسی مجبور نیست با یک لیوان مشترک از آبخوری استفاده کند. نبود لیوان یکبار مصرف بعضی‌ها را وادار می‌کند تا تشنگی را تحمل کرده واز آب استفاده نکنند. برخی نیز در کمال تعجب رهگذران، قالب‌های یخی را که ویژه سرد نگه‌داشتن مواد‌غذایی مانند ماهی و مرغ است داخل منبع‌های آب می‌اندازند. در حالی که اگر سرگذشت این قالب‌های یخ از مبدأ تا کنار بساط فروشنده‌ها و سرانجام انداختن آنها داخل منبع علنی شود دیگر کسی از این آب برای آشامیدن استفاده نخواهد کرد.

کد خبر 132194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز