ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران به همت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد قزوین دانشگاه آزاد با حضور 320 تیم ایرانی و 56 تیم از 18کشور خارجی از هجدهم تا بیستم فروردین ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

مسابقات رباتیک


به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونان پژوهشی و پارلمانی و جمع دیگری از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره کارو لوکس، استاد هوش مصنوعی و پدر رباتیک ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در لیگ شبیه‌ساز سه‌بعدی فوتبال ششمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آ‌زاد ایران، تیم‌های Boldhearts از دانشگاه هرت‌فورد شایر انگلستان‌، Apollo3d از دانشگاه پست و مخابرات نانجینگ چین و 3DوStrive از دانشگاه شانگهای چین به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در لیگ شبیه‌ساز دو بعدی فوتبال، Eskilas از دبیرستان علامه حلی تهران مقام نخست، تیم Leakindrops از دانشگاه گیلان مقام دوم و تیم Axiom of choice از دانشگاه علم و صنعت ایران مقام سوم را به دست آوردند.

در لیگ واقعیت ترکیبی تیم Reutlingen lions از دانشگاه راتلینگن آلمان رتبه اول، تیم Bahiamr از دانشگاه باهیای برزیل رتبه دوم و YRA از دانشگاه آزاد یزد رتبه سوم را در این لیگ کسب کردند.

براساس این گزارش در لیگ شبیه‌ساز عامل امداد Brave circles از دانشگاه شیخ بهایی اصفهان مقام نخست، Seu redsun از دانشگاه جنوب‌شرقی چین مقام دوم و تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام سوم را به دست آوردند.

در لیگ ربات امدادگر مجازی تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین، تیم SBCE-SAVIOUR از دانشگاه شهید‌بهشتی و تیم مشترک AOJRF از دانشگاه‌های آمستردام هلند و آکسفورد انگلستان مقام‌های اول تا سوم را به‌خود اختصاص دادند. در لیگ ربات‌های پرنده که با رقابت 7 تیم برگزار شد تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین مقام نخست و تیم RRL و چکاوک به‌صورت مشترک مقام دوم و Persian eagle از دانشگاه شهید بهشتی مقام سوم را به دست آوردند.

همچنین بهترین تیم فنی ربات پرنده MRL از دانشگاه آزاد قزوین انتخاب شد.در لیگ ربات‌های زیردریایی که 11 تیم حضور داشتند تیم کاسپین و RTS به‌صورت مشترک مقام سوم را به دست آورده و مقام اول و دومی در این لیگ احتساب نشد و بهترین تیم فنی طراحی ربات زیردریایی نیز MRL از دانشگاه آزاد قزوین انتخاب شد.

براساس این گزارش در لیگ ربات استاندارد فوتبالیست (نائو) تیم Nao team Humboldt از آلمان، تیم Cerberus از ترکیه و تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. همچنین در لیگ ربات خانگی MRL از دانشگاه آزاد قزوین مقام نخست و تیم Borg (بورخ) از دانشگاه گرونینگن هلند مقام دوم را به‌خود اختصاص دادند. در لیگ ربات‌ها مین‌یاب خودکار تیم Atmel از جهاددانشگاهی اراک، تیم Hadi- pasargad از مؤسسه هادی تهران و فربد از فرزانگان ساری مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در لیگ ربات مین‌یاب دستی تیم البرز از دانشگاه آزاد دماوند مقام اول، تیم ace از پژوهشکده کرمان مقام دوم و تیم YRA از دانشگاه آزاد یزد مقام سوم را از آن خود کردند.

در لیگ ربات فوتبالیست سایز متوسط که با شرکت 3تیم برگزار شد، تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین توانست جایگاه نخست را به‌خود اختصاص دهد.

در لیگ ربات فوتبالیست سایز کوچک تیم Skuba از تایلند، تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین و Immortals از دانشگاه علم و صنعت مقام‌های نخست تا سوم را به دست آوردند. در لیگ ربات امدادگر واقعی تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین مقام نخست و تیم YRA از دانشگاه آزاد اسلامی یزد مقام دوم و تیم PARS از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی مقام سوم این لیگ را از آن خود کردند.همچنین بهترین ربات در جابه‌جایی اجسام تیم YRA از دانشگاه آزاد یزد و بهترین ربات امدادگر تصمیم‌گیرنده خودکار و تولید نقشه تیم آریانا از دانشگاه آزاد تهران مرکزی و بهترین قابلیت گذر از موانع صعب‌العبور تیم YRA از دانشگاه آزاد یزد انتخاب شدند.
در لیگ ربات انسان‌نما در بخش انسان‌نمای نوجوان تیم برگزیده ACYUT از هندوستان انتخاب شد و در بخش انسان‌نمای کودک تیم FUMANOID از دانشگاه آزاد برلین آلمان، PARAND از دانشگاه آزاد پرند و Pnuz robot از دانشگاه پیام‌نور زنجان مقام‌های اول تا سوم را به‌خود اختصاص دادند.

همچنین بهترین تیم فنی انسان‌نمای کودک تیم Sorobo از دانشگاه آزاد واحد سوفیان انتخاب شد.
در بخش ربات‌های دانش‌آموزی در لیگ فوتبال الف - تیم فرزانگان amc از دبیرستان دخترانه فرزانگان یک تهران و تیم paydar از دبیرستان علامه‌حلی یک تهران و sorena از دبیرستان علامه حلی یک تهران مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
در لیگ فوتبال ب، تیم A.B.P.A از دبیرستان علامه‌حلی تهران و SAEEB از پژوهش‌سرای صائب اصفهان و تیم Farzanegan1 Divergence از دبیرستان دخترانه‌ فرزانگان یک تهران به‌ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

در لیگ امدادگر ابتدایی تیم مدرسه راهنمایی ابوعلی‌سینا مقام نخست، spark از پژوهش‌سرای علی‌بن‌ابیطالب(ع) مقام دوم و تیم SRL از مدرسه راهنمایی سماء یک مشهد مقام سوم را به دست آوردند. در لیگ ربات امدادگر پیشرفته تیم علامه حلی از دبیرستان علامه حلی و پارمیدا از بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) و پویش از دبیرستان امام‌صادق(ع) مقام اول تا سوم را کسب کردند.

بهترین تیم فنی ربات امدادگر پیشرفته نیز تیم Robotoos انتخاب شد و تیم fast & smart از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی حاج‌ امرالله خبازی فریدون‌کنار مقام اول فوتبال دانش‌آموزی پیشرفته الف در بخش سبک وزن را از آن خود کرد. در لیگ ربات نمایشی نیز تیم خرد از مدرسه خرد، Simorgh از مدرسه روشنگر و روبوفیش از پژوهشکده کرمان مقام نخست تا سوم را به دست آوردند.

کد خبر 132129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز