همشهری آنلاین: رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر با اذعان به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خاطر نشان کرد : مصر، ایران را دشمن خود نمی داند.

رئیس شورای نظامی مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الانتقاد، "محمد حسین الطنطاوی" درگفتگو با مجله آلمانی اشپیگل گفت : جمهوری اسلامی ایران، دشمن مصر نیست.

وی افزود: ایران از موقعیت ممتازی در جهان اسلام برخوردار است. امیدواریم مرحله آینده شاهد گسترش روابط دو جانبه با ایران باشیم، زیرا توسعه روابط به نفع طرفین است.

شایان ذکر است که پس از پیروزی انقلاب مردم مصر و سرنگونی رژیم وابسته و مزدور حسنی مبارک که روابط حسنه ای با غرب و رژیم صهیونیستی داشت، با درخواستهای مردمی در مصر، تلاشهایی برای تجدید روابط صورت گرفته است و مقامات مصری آمادگی خود را برای از سرگیری روابط اعلام کرده ا ند.

جمهوری اسلامی ایران، روابط خود را با مصر در پی امضای قرارداد ننگین سازش کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی، در همبستگی با مردم بی دفاع فلسطین قطع کرده بود که با تغییرات اساسی در مصر و سقوط رژیم سازشکار مبارک و درخواست مردم مصر برای قطع رابطه با رژیم اشغالگر قدس، امیدها برای بهبود روابط تهران- قاهره افزایش یافته است، موضوعی که با تمایل جدی و علنی مقامات جدید مصر دور از انتظار نیست.

کد خبر 132029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز