گروه شهری: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از نصب و راه‌اندازی 6 ایستگاه جدید سنجش آلودگی صوتی و 5‌ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سال 90 خبر داد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: شهر تهران به حدود 270 ایستگاه سنجش آلودگی صوتی نیازمند است که تاکنون 39 ایستگاه نصب و راه‌اندازی شده است و باید تلاش کنیم که به‌طور متوسط در هر منطقه حدود 10 ایستگاه سنجش آلودگی صدا ایجاد شود.

وی افزود: متأسفانه عواملی چون نزدیکی مناطق مسکونی به معابر پر رفت‌وآمد، وجود خودروهای فرسوده در شهر، وجود کارگاه‌ها و ساخت و سازها، عبور خطوط پروازی از بالای شهر، عبور خطوط ریلی از بعضی مناطق و بسیاری عوامل دیگر سبب شده که آلودگی صوتی به یکی از جدی‌ترین معضلات شهر تهران تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به سما گفت: 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا نیز در سال‌جاری نصب و راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم با افزایش این ایستگاه‌ها بتوانیم بهتر و دقیق‌تر وضعیت آلودگی هوا را تحت پایش قرار دهیم. رشیدی بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا را استفاده هر چه بیشتر مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد و افزود:

با توجه به اینکه تعداد مسافرانی که یک وسیله نقلیه عمومی همچون اتوبوس در مقایسه با یک خودروی شخصی جابه‌جا می‌کند چندین برابر است، استفاده از وسایل نقلیه عمومی میزان انتشار آلاینده‌ها در هوای تنفسی شهروندان‌ را کاهش می‌دهد و بهترین راهکار حل این معضل اصلی شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

کد خبر 131864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز