همشهری آنلاین: وزارت خارجه لبنان روز شنبه علیه رژیم صهیونیستی به خاطر نصب دستگاه‌های جاسوسی به شکل صخره در اراضی لبنان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، وزارت خارجه لبنان طی یادداشتی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت اعلام کرد: لبنان اخیرا یک دستگاه جاسوسی اسرائیل را در منطقه نزدیک به شهر صور در نزدیک منطقه عملیاتی نیروهای حافظ صلح بین المللی مستقر در جنوب لبنان' یونیفیل' کشف کرد.

در ادامه این یادداشت آمده است: این بار دوم است که اسراییل دست به این نوع جاسوسی در خاک ما می زند و این اقدام به عنوان نقض آشکار حاکمیت و حریم لبنان و قوانین و عرف بین المللی و قطعنامه 1701 شورای امنیت تلقی شده و به امنیت و صلح جهانی خسارت وارد می کند.

لبنان از شورای امنیت خواست تا با احساس مسؤولیت خود از صلح و امنیت بین المللی محافظت کند و با فشار بر اسراییل این رژیم را از ادامه سیاست های تحریک آمیز و کینه توزانه خود علیه لبنان بازدارد.

رژیم صهیونیستی اخیرا دستگاه های تجسسی پیشرفته‌ای به شکل صخره در شهرهای جنوبی و مرزی لبنان کار گذاشت و این دستگاه‌ها با فیلم برداری از اماکن اطراف، آن را به هواپیماهای تجسسی این رژیم که به صورت روزانه حریم هوایی لبنان را نقض می کنند ارسال می‌کردند.

کد خبر 131841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز