مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:

آموزش ابتدایی

با تغییرات ایجاد شده در برنامه فعالیت دانش‌آموزان ابتدایی پس از تعطیلی پنجشنبه‌ها، یک ساعت به زمان فعالیت روزانه آنها افزوده می‌شود.علیرضا رحیمی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به تغییرات ایجاد شده در برنامه درسی دانش‌آموزان ابتدایی پس از تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار داشت: در برنامه جدید فعالیت دانش‌آموزان ابتدایی، مدت زمان هر جلسه آموزشی تغییر نکرده است و مانند روال گذشته تاکنون برای دانش‌آموزان اول و دوم، 45 دقیقه و برای دانش‌آموزان سوم، چهارم و پنجم، 50 دقیقه برای هر جلسه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون دانش‌آموزان ابتدایی 6 روز در هفته و هر روز، 4 جلسه فعالیت داشتند که در مجموع معادل 24 جلسه آموزشی در هفته می‌شد اما براساس برنامه جدید طراحی شده برای دبستان‌های داوطلب تعطیلی پنجشنبه‌ها، دانش‌آموزان 5 روز در هفته در مدرسه حاضر می‌شوند و در هر روز 5 جلسه فعالیت خواهند داشت که درمجموع معادل 25 جلسه آموزشی در هفته می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: به‌طور کلی، در برنامه جدید نسبت به برنامه قبلی در هر روز یک‌ساعت (با احتساب زنگ تفریح) به زمان حضور دانش‌آموزان ابتدایی در مدرسه افزوده می‌شود.

رحیمی در رابطه با ساعت آغاز و پایان فعالیت روزانه مدارس ابتدایی پس از تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: با توجه به اختلاف افق مناطق مختلف کشور، در هر استان متناسب با افق و از سوی آموزش و پرورش آن استان در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود.

امکان ادامه تحصیل معلمان ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش نیز از فراهم شدن امکان ادامه تحصیل معلمان ابتدایی در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته پس از اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها خبر داد.حمید‌رضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: با اجرای طرح تعطیلی دبستان‌ها در روزهای پنجشنبه کارها را منظم کرده‌ایم چرا که تاکنون بسیاری از برنامه‌ها از جمله کلاس‌های ضمن خدمت معلمان در روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل می‌شد و معلمان نمی‌توانستند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: در حال حاضر نیز با اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها، برای معلمان دیپلمه که تعداد اندکی هستند و خواهان دریافت مدرک کاردانی هستند و یا معلمان دارای مدرک کاردانی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دارند، این امکان فراهم شده است.

کد خبر 131718

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز