ایسنا: با دستگیری اعضای 30 باند مجرمان خشن در سال گذشته، رئیس پلیس آگاهی تهران سال 89 را سال طلایی در برخورد با مجرمان جرایم خشن خواند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشریح عملکرد کارآگاهان پلیس آگاهی در سال 89 گفت: ابتدای سال گذشته، پلیس آگاهی پایتخت برخورد با مالخران، پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری سارقان خشن، برهم زدن محل‌های جرم‌خیز، برخورد و کنترل سارقان ویژه و حرفه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

وی درباره طرح برخورد و کنترل با سارقان ویژه افزود: در این طرح پلیس با مجرمان خاص و ویژه‌ای که خارج از زندان قرار داشتند و به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دادند به‌صورت عملیاتی برخورد کرد. به گفته محمدیان، مجرمان خاص آن دسته از مجرمانی بودند که یا حبس آنان تمام شده بود یا در طول مرخصی زندان، مجددا به ارتکاب جرایم روی‌ آورده بودند یا با قرار تا زمان صدور حکم آزاد شده بودند و از مراجعه به مراجع قضایی خودداری می‌کردند، کنترل این افراد به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: از آنجایی که این افراد در گروه مجرمان خاص قرار گرفته بودند، محل سکونت و تردد این افراد مورد بررسی قرار گرفت و آن تعداد از افرادی که اقدامات مجرمانه آنان اثبات شده بود در عملیاتی هماهنگ و سنگین دستگیر شدند. محمدیان با اشاره به خشن بودن دستگیری‌ها در سال گذشته گفت: یکی از دلایلی که این ذهنیت را در سال 89 به‌وجود آورد که پلیس آگاهی برای متوقف کردن مجرمان از سلاح گرم استفاده می‌کنند به واسطه این بود که برخی از مجرمان ویژه معمولا از خود مقاومت نشان داده یا به ماموران حمله‌ور می‌شدند و ماموران ویژه در هنگام مقاومت و حمله با استناد به قانون به‌کارگیری سلاح مجبور به استفاده از سلاح گرم می‌شدند.

انهدام 30 باند زورگیران خشن

محمدیان با بیان اینکه بیش از 30 باند فعال در امر زورگیری خشن در طول سال 89 شناسایی و منهدم شد، گفت: این افراد به شیوه‌هایی همچون خفه‌کنی، حمله با چاقو، تخریب لباس و وسایل و دیگر اقدامات مجرمانه مالباخته را در لحظات اولیه دچار شوک کرده و اموال وی را به سرقت می‌بردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از اهداف مهم پلیس آگاهی در سال گذشته برخورد با مالخران بود، گفت: چندی پیش متوجه شدیم سارقان، اموال مسروقه را به خاطر ناامنی در بازار تهران به سمت شهرستان‌ها سوق می‌دهند که کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه و هماهنگی با شرکت‌های باربری تهران موفق شدند چند محموله آماده ارسال به شهرستان‌ها را کشف و ضبط کنند.

انهدام بیش از 600 دفتر فعالیت شرکت‌های هرمی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، برخورد با شرکت‌های هرمی را یکی دیگر از اهداف مهم سال گذشته پلیس آگاهی عنوان کرد و گفت: از اوایل مهرماه سال گذشته بیش از 600 محل فعالیت این گروه‌ها منهدم شد و ما از مردم می‌خواهیم درصورت داشتن هر گونه اطلاعات مراتب را سریعا به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

کد خبر 131658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز