ذوب‌آهن، صدرنشین گروه D لیگ قهرمانان آسیا امروز در سومین بازی خود مقابل الریان قطر، قعرنشین گروه قرار می‌گیرد.

فوتبال

مردان منصور ابراهیم‌زاده هنوز مانند فصل گذشته این رقابت‌ها در اندازه تیمی مدعی نشان نداده‌اند و‌ برای ماندن در صدر جدول شرایط سختی دارند. ذوب‌آهن با 4 امتیاز در رتبه نخست گروه قرار دارد و الامارات با 3 امتیاز دوم است و الشباب با 2 امتیاز در رده سوم. بنابراین، پیروزی الامارات در مسابقه امروز مقابل الشباب ‌ می‌تواند ذوب‌آهن را در صورت لغزش از صدر جدول پایین بیاورد؛ درست مثل اتفاقی که در لیگ برتر رخ داد و مردان ابراهیم‌زاده به رده دوم سقوط کردند.

سرمربی ذوب‌آهن معتقد است از ابتدا هدف این تیم صعود به دور دوم لیگ قهرمانان بوده است. منصور ابراهیم‌زاده می‌گوید: «در لیگ قهرمانان هر تیمی از شانس صعود برخوردار است و هدف ما هم از ابتدا صعود بود. نسبت به سال گذشته که به فینال رسیدیم، امسال تیمی قوی‌تر هستیم و شرایط بهتری داریم.» او ادامه می‌دهد: «تلاش می‌کنیم تحت هر شرایطی برنده بازی امروز شویم و بتوانیم‌ امتیازات لازم برای صعود را کسب کنیم.»

پیروزی ذوب‌آهن در مسابقه امروز نخستین برد این تیم در یک مسابقه خارج از خانه در فصل جاری خواهد بود. ذوب‌آهن در دومین مسابقه خود در عربستان نتوانست مقابل الشباب نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست بیاورد. در عین حال، الریان نیز در تنها مسابقه خانگی خود در قطر مقابل الشباب به تساوی یک بر یک رسیده و این دومین میزبانی الریان خواهد بود.

سرمربی الریان تاکید می‌کند که امروز از بازیکنان جوان خود استفاده خواهد کرد. پائولو اوتوریو می‌گوید: «مسابقه بسیار سختی پیش رو داریم. این بازی مخصوصا برای ما با توجه به شرایطی که در جدول داریم خیلی مهم است. البته می‌خواهم از بازیکنان جوان مقابل ذوب‌آهن استفاده کنم.» و برای این ترفند خود چنین دلیل می‌آورد: «سیاست ما استفاده از نیروهای جوان است و در بازی امروز هم فرصت حضور به 3 بازیکن جوان را خواهم داد که برای نخستین‌بار است در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند. این موضوع شاید برای کسانی که وضعیت ما را نمی‌دانند یک نوع ریسک باشد اما ما به هدفمان اعتقاد داریم.»

الریان از 2 مسابقه قبلی خود تنها یک امتیاز کسب کرده است و سرمربی الریان در این رابطه عنوان می‌کند: «به همراه بازیکنان تلاش می‌کنیم در بازی امروز به پیروزی رسیده و شرایط خود را در گروه بهبود ببخشیم. فوتبال یک نمایش است که در آخر به برد یا باخت ختم می‌شود. ضمن احترام به ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم آرامش خود را در زمین حفظ کرده و پیروز بازی باشیم.» الریان در آخرین مسابقه خود در لیگ قطر با تساوی 2-2 مقابل الخوریات متوقف شد ولی ذوب‌آهن مقابل ملوان تن به شکست داد. ابراهیم‌زاده وضعیت تیمش قبل از رویارویی با الریان را مناسب توصیف می‌کند و می‌گوید:

«اصلا باور ندارم که چون الریان در قعر گروه D قرار دارد، تیم ضعیفی است. آنها تیم قدرتمندی هستند که مقابل الامارات هم استحقاق شکست را نداشتند و نشان دادند از قابلیت‌ بالایی برخوردارند.» سرمربی ذوب‌آهن ادامه می‌دهد: «نگاه ما نگاهی رو به جلو است و با توجه به توانایی‌ها و بازیکنانی که در اختیار دارم و اعتماد و قابلیت بازیکنانم این دیدار را هم مثل بازی‌های دیگر تلقی و تلاش می‌کنیم به موفقیت برسیم.»

فابیو، کاپیتان الریان که یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم به حساب می‌آید، تاکید می‌کند: «به‌دلیل شرایطی که در جدول داریم، بازی با ذوب‌آهن اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد. بازیکنان ما به‌خوبی می‌دانند که ذوب‌آهن مهره‌های خطرناکی را در اختیار دارد و فصل گذشته نیز عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرده است.» به گفته کاپیتان الریان یونس علی، حامد اسماعیل و گومو به‌دلیل مصدومیت امروز در ترکیب این تیم جایی نخواهند داشت. به هر حال، الریان امروز ساعت 20 مقابل ذوب‌آهن صف‌آرایی می‌کند و دیگر مسابقه
گروه D ساعت 20:30 بین الشباب عربستان و الامارات امارات برگزار می‌شود.

کد خبر 131550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز