سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: فروکش کردن سیل پاکستان از خود منظره عجیب و بی نظیری از درختان عظیم، پوشیده با تارهای عنکبوت‌ برجای گذاشت.

درختان پوشیده در تار عنکبوت

جاری شدن سیل در پاکستان باعث تجمع میلیون ها عنکبوت بر روی درختان برای فرار از سیلاب شد. به همین دلیل بعد از فرو کش کردن و عقب رفتن آب، بسیاری از درختان در تارعنکبوت های عظیم پوشیده شدند.

خوشبختانه این عکس‌العمل طبیعت باعث جلوگیری از انتشار مالاریا در بین افراد سیل زده شد.

زمانیکه بیش از یک‌پنجم کشور پاکستان زیر آب فرو رفت، میلیون‌ها عنکبوت برای فرار از سیلابی که دائم در حال بالا آمدن بود،‌ از درخت‌ها بالا رفتند. زمان زیادی طول کشید تا آب سیلاب پایین آمد و در این مدت، ‌عنکبوت‌ها با تنیدن تار، منظره‌ای شبیه به یک پیله بزرگ به وجود آوردند.

 چشم‌انداز این درختان بسیار عجیب، غیرعادی و کمی هم  وهم‌انگیزاست. همه درختان با انبوهی از لایه‌های نازک تار عنکبوت چون مه ی ‌سنگین پوشانده شده‌اند.  

درختان پوشیده در تار عنکبوت

درختان پوشیده در تار عنکبوت- پاکستان

 

درختان پوشیده در تار عنکبوت

بلندی پاهای عنکبوت‌ها  حدود 13 سانتمتر

درختان پوشیده در تار عنکبوت

درختان پوشیده در تار عنکبوت- پاکستان

این پدیده غیرعادی، ‌فایده بسیاری هم در بر داشته است. چرا که به گفته کارشناسان محیط زیست، گسترش پشه‌های مالاریا، زمانی که آب راکد به مدت طولانی در پای درختان  می‌ماند ‌در مقایسه با آن‌چه پیش‌بینی می‌شد، بسیار کم‌تر بوده است.

آنها معتقدند؛ عنکبوت‌ها با پوشاندن درخت‌ها با تارهای خود، جلوی گسترش پشه‌های مالاریا و البته ابتلای مردم سیل‌زده به مالاریا را گرفته‌اند.

http://www.abovetopsecret.com

کد خبر 131471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز