همشهری آنلاین: دولت منتخب حماس در نوار غزه در خصوص سواستفاده رژیم صهیونیستی از اظهارات اخیر قاضی گلدستون برای تشدید حملات نظامی به نوار غزه هشدار داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شینهوا از غزه، دولت منتخب حماس یکشنبه شب در بیانیه ای هشدار داد با توجه به اینکه همه دیدگاهها به تحولات در جهان عرب متمرکز است، رژیم صهیونیستی ممکن است از سخنان اخیر قاضی ریچارد گلدستون درباره حمله نظامی دو سال پیش این رژیم به نوار غزه برای آغاز یک حمله نظامی جدید به این منطقه استفاده و از عمل به تعهداتش خودداری کند.

دولت حماس خاطر نشان کرد، سخنان گلدستون هرگز چیزی از واقعیتها را درباره جنایتهای ارتش رژیم صهیونیستی در حمله نظامی به نوار غزه تغییر نمی دهد.

حماس افزود: مسئله مهم برای ما سندی است که در آن رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده است و سخنان و نظرات شخصی افراد هیچ اهمیتی ندارد.

دولت منتخب حماس در ادامه از جامعه جهانی خواست به اشغالگریهای اسراییل پایان دهد و حملات خصمانه و جنایتهای ارتش اسراییل برضد مردم بی دفاع فلسطین را متوقف و بر اساس مطالبی که در گزارش گلدستون و بسیاری از گزارشهای دیگر درباره جنایتهای جنگی اسراییل بر ضد فلسطینی ها ذکر شده است، تحریمهایی برضد تل آویو اعمال کند.

ریچارد گلدستون، قاضی سابق افریقای جنوبی، روز شنبه اعلام کرد در گزارش هئیت شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره حمله نظامی 2 سال پیش ارتش اسراییل به نوار غزه باید تجدید نظر شود.

هیئتی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ریاست قاضی گلدستون مسئولیت تحقیق درباره این جنگ را برعهده داشت.

قاضی گلدستون در گزارش سپتامبر سال 2009 اسراییل و برخی گروههای فلسطینی را به ارتکاب جنایت جنگی در زمان حمله نظامی اسراییل به نوار غزه متهم کرد.

بر اثر این حمله بیش از 1400 فلسطینی شهید و 5 هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 131391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز