همشهری آنلاین: در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، اعضای شورا تاکید کردند: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها بر اولویت بندی مسایل تاکید کرده‌اند، و با عنایت به نامگذاری سال جاری از جانب معظم‌له، اولویت سال جاری جهاد اقتصادی است و باید از سیاسی شدن فضای کشور جلوگیری کرد.

جامعه اسلامی مهندسین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بر تمرکز کلیه فعالیت‌های کشور در این حوزه و اتخاذ آرایش جهادی در کشور تاکید کردند.

اعضا همچنین در این جلسه تاکید کردند:

- اولویت کشور جهاد اقتصادی است و تعامل مناسب و سازنده قوا در تحقق این مساله بسیار مهم است. دولت در این میان نقش بسیار مهمی دارد.

- اجرای موفق هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت این اطمینان را ایجاد کرده است که اجرای کامل طرح تحول اقتصادی به منظور اصلاح ساختار اقتصاد کشور با موفقیت به سرانجام خواهد رسید.

- تمرکز رویکرد فرهنگی دولت بر اصلاح فرهنگ عمومی متناسب با نامگذاری سال و همراهی رسانه‌ها به منظور ایجاد مطالبه عمومی از مسئولان مبنی بر تحقق شعار سال از مواردی است که به نظر می‌رسد ضروری است در اولویت قرار گیرد.

- همچنین رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی برای فعالان اقتصادی کشور، تسهیل فرایند کسب و کار در کشور، توجه به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در رونق اقتصادی کشور، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و ... از اولویت‌های سال جاری می‌باشد.

- مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی نیز از وظایف مهم قوه قضاییه خواهد بود.

همچنین مقرر گردید جلسه ماهانه آینده به این موضوع اختصاص یابد و نمایندگان دولت و بخش خصوصی مهمانان این جلسه باشند.

 

 

کد خبر 131371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز