گروه سیاسی: آیت‌الله محمد یزدی گفت: منظور رهبر معظم انقلاب از نامگذاری سال‌ها، تابلونویسی و شعارنویسی نیست و طبق فرمایشی هم که در اجتماع عظیم مردم در مشهد داشتند، هزینه‌هایی که صرف شعارنویسی‌ها می‌شود باید بیشتر صرف اصل کار و عملی شدن شعارها شود.

yazdi

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه اظهار داشت: بیش از همه در مسئله جهاد اقتصادی، مشارکت مردمی مورد مطالبه و مقصود رهبری است. جهاد اقتصادی به معنای افزایش کارهای اقتصادی دولت نیست و تنها به وزارت بازرگانی محدود نمی‌شود بلکه باید زمینه ورود مردم به عرصه اقتصادی کشور مهیا شود و مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: توجه مردم به‌ویژه بانوان به صنایع‌دستی و هنری که از گذشته همواره در میان اقوام مختلف ایرانی وجود داشته و امروز کمرنگ شده می‌تواند به اقتصاد خانواده‌ها و به تبع آن به اقتصاد کشور کمک شایانی کند و به نوعی منبع درآمدی هرچند کوچک برای خانواده‌ها محسوب شود.

دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز برخی کشورهای همسایه، با ورود به عرصه صنایع‌دستی و هنری، اولاً تمدن و آداب و رسوم خود را به رخ جهانیان می‌کشند، ثانیاً با ورود به عرصه بین‌الملل، بازار جهانی خوبی برای این دسته از کارهای اقتصادی ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین در مسئله جهاد اقتصادی تنها مرد‌ها، بازرگانان و بازاریان مورد خطاب نیستند بلکه آحاد مردم تاثیرگذارند و بانوان نیز باید خود را مورد خطاب فرمایشات رهبری بدانند و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرند.

کد خبر 131311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز