یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارشی منتشر کرد که بحث‌هایی را درباره خطرات شناسایی چهره با تلفن همراه برانگیخته است.

Goggles

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، بنا به گزارش سی ان ان، گوگل در نظر دارد برنامه کاربردی را منتشر کند که پس از گرفتن عکس چهره افراد با تلفن همراه، کاربر از طریق یک نرم افزار به یک بانک داده‌ها منتقل شود و به این ترتیب به جستجوی نام افراد ناشناس بپردازد. گوگل فورا این خبر را تکذیب کرد.

نقض حفاظت از اطلاعات

پس از انتشار این خبر مدافعان حفاظت از اطلاعات به شدت به چنین برنامه‌ای تاختند. ایلسه آیگنر، وزیر حفاظت از مصرف کنندگان آلمان از جمله اشخاصی بود که به این خبر واکنش نشان داد. وی گفت: این امکان باید حفظ شود که بتوان به خیابان رفت، بدون آنکه کسی از آدم عکس بگیرد و بفهمد که چه کسی هستی، کجا زندگی می کنی و چه اطلاعاتی در اینترنت درباره ات وجود دارد.

 استفاده از شناسایی چهره برای مرتب کردن عکس های خانوادگی

یکی از محصولات گوگل امکان شناسایی چهره را می‌دهد و عملا مورد استفاده قرار گرفته است. کاربران از نرم افزار آنلاین پیکاسا می‌توانند برای تشخیص چهره اعضای خانواده و نزدیکان‌شان استفاده کنند و به شکلی که بخواهند آنها را مرتب کنند.

 گوگل: هیچ برنامه ای برای تشخیص چهره با تلفن همراه نداریم

در همین حال، یکی از سخنگویان گوگل تاکید کرد که برنامه گوگل برای استفاده در تلفن همراه که مخصوص آشنایی با مناظر دیدنی و شناسایی محل هاست، قرار نیست به سمت تشخیص افراد برود.

وی گفت: همان طور که ما از بیش از یک سال گذشته بارها علنا تاکید کرده‌ایم، ما در برنامه Goggles گوگل از هیچ فناوری تشخیص چهره مادامی که تدابیری برای حفاظت از اطلاعات اشخاص لحاظ نشده باشد، استفاده نخواهیم کرد.

این کنسرسیوم اینترنتی گفت چنین گزارشی "تخیل یک خبرنگار" بوده و با واقعیت برنامه گوگل انطباق ندارد.

کد خبر 131266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز