شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 34 سنت افزایش به 118 دلار و 70 سنت رسید که بالاترین رقم از اوت 2008 ناکنون است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، انتشار ارقام مثبت اقتصادی در آمریکا و تقویت چشم اندازها از رشد اقتصادی در این کشور بزرگ مصرف کننده نفت و تقویت بازار از سمت تقاضا و ادامه توجه همراه با نگرانی معامله گران به مناقشات در لیبی و ناآرامی ها در خاورمیانه، بهای نفت خام را در پایان معاملات روز گذشته بازارهای جهانی به بالاترین سطح از سال 2008 تاکنون رساند.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 22 سنت افزایش به 107 دلار و 94 سنت در پایان معاملات روز گذشته رسید. این بالاترین رقم از سپتامبر گذشته تاکنون است.

برپایه این گزارش، نرخ بیکاری در آمریکا به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته یعنی 8.8 درصد رسید که چشم انداز مثبتی را فراروی بازار نفت از حیث تقاضا قرار داد.

در حالی که لیبی همچنان در سردردگمی به سر می‌برد و ناآرامی‌ها در خاورمیانه همچنان ادامه دارد و به زمان برگزاری انتخابات در نیجریه نزدیک می شویم، به نظر می رسد تحولات زئوپلیتیکی سمت عرضه در پایان هفته گذشته چندان قابل توجه نبوده، هرچند که همچنان کانون توجه معامله گران و تهدیدی برای بازار است.

کد خبر 131149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز