همشهری آنلاین: سازمان اوقاف و امور خیریه با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام موهن و گستاخانه یک کشیش آمریکایی در سوزاندن کتاب مقدس قرآن کریم، ضمن درخواست محاکمه این کشیش گستاخ، استکبار جهانی و دولت آمریکا را مسوول مستقیم تکرار این جنایت عظیم دانست.

به گزارش ایسنا در این بیانیه با اشاره به حوادث تلخ قرآن‌سوزی و اقدامات مذبوحانه یک کشیش آمریکایی آمده است: به نظر می‌آید گسترش روزافزون مکتب اسلام، بیداری امت مسلمان در خاورمیانه و سرنگونی دیکتاتورهای وابسته و حامی منافع نامشروع غرب در منطقه آن‌قدر برای صهیونیست‌ها و عوامل و دست نشاندگان‌شان، گران تمام شده است و عرصه را برای آن‌ها تنگ کرده که در نهایت خواری و ذلت مزدوران خود را برای چنین اقدامات شنیعی گسیل می‌کنند.

این بیانیه با اشاره به این‌که پیروان همه مذاهب برای کتب مذهبی و مقدس احترام قائلند می‌افزاید:

آتش زدن قرآن اقدامی صهیونیستی و توطئه مزدوران صهیونیست است و در واقع این فتنه‌افکنی برای رهایی از تنگ شدن روز به روز حلقه محاصره و منحرف ساختن اذهان و افکار عمومی از جنایات صهیونیست در غزه و آل سعود در بحرین و سایر مناطق مسلمان‌نشین است.

سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان از مراجع بین‌المللی، علما و مجامع مسیحی، اندیشمندان و آزادی‌خواهان جهانی درخواست کرده است به این اقدام و جسارت واکنش جدی و قوی نشان بدهند.

کد خبر 131009

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز